101 kérdés és válasz a SEO-ról!

Seo101

Mire figyelj a weblapod szövegezésekor?

2015. április 14. - seo101

A Google folyamatosan frissíti algoritmusát, amely a weboldalak tartalmait átfésülve megállapítja, hogy mennyire releváns az adott honlap – ez egy rendkívül összetett, és több faktor alapján végzett folyamat, amit még mindig tökéletesítenek. A kereső célja, hogy olyan minőségi és informatív oldalak kerüljenek a találati listába, amelyek valóban hasznosak lehetnek a felhasználók számára.

google.jpg

Ha odafigyelsz a weboldalad keresőoptimalizálására, és kiemelten foglalkozol a tartalmaddal, az később többszörösen megtérül számodra, viszont pár alapszabályt be kell tartanod annak érdekében, hogy az oldaladra minél többen találjanak rá! Ha úgy érzed, nincs kellő időd, vagy rutinod, készséged az ilyen szövegek megírásához, bízd azt profi szövegíróra – a befektetett pénz garantáltan megtérül, méghozzá jobb helyezésben, és ezzel potenciális ügyfelekben!

Tilos a duplikált tartalom!

A legfontosabb szempont talán az, hogy sehonnan nem szabad másolni és átvenni a honlapodon megjelentett bejegyzéseket, cikkeket. A Google ezt ugyanis duplikációnak fogja érzékelni, és úgy találja majd, hogy az oldalad egyáltalán nem egyedi és minőségi – nincs nagy értéke egy olyan lapnak, ami ugyanazt adja, mint több másik, ráadásul azt fogja a tartalom eredeti helyének érzékelni, ahol előbb jelent meg az. Azonban weblapon belül sem szerencsés, ha ugyanaz a szöveg többször jelenik meg. Ez a veszély a webáruházakat fenyegeti leginkább, tipikus eset, mikor egy termékből többféle szín található, és ekkor ugyanazt a termékleírást illeszti be a feltöltő. Ilyenkor érdemes legalább minimálisan változtatni a szövegen, a szavak sorrendjén, újabb félmondatok beékelésével változatosabbá tenni.

A minőség és a mennyiség egyensúlya

Manapság több vita is folyik a postok, leírások optimális hosszáról. Termékleírás esetében mindenképp fontos az olvasmányos, kulcsszavakat bújtatottan, de nem túlburjánozva tartalmazó szöveg, aminek viszont nem szabad túlságosan hosszúnak lennie. Bejegyzés esetében az 1600-2000 karakteres hosszúságot tartják a legoptimálisabbnak a szakemberek, amely lehetőleg jól tagoltan, szellősen jelenik meg, olvasható formátumban, ami a szemnek is kellemes.

A kulcsszavak mennyisége

Nem érdemes telezsúfolni a szövegedet kulcsszavakkal: ez egyrészt nem kelt professzionális benyomást, és a szöveged is túl mesterkéltnek, merevnek hathatnak, ami az olvasmányosság rovására megy. Másrészt a Google egy bizonyos mennyiség után már szándékos halmozásnak érzékeli, és ezt büntetni fogja. Érdemes inkább többféle szinonimát, a témához kapcsolódó több kulcsszót elhelyezni a szövegben egészséges mennyiségben, rendesen kontextusba foglalva azokat. A Panda a kulcsszóhalmozást büntetni, aminek eredményeként az oldalad visszacsúszik a találatok listájában, rosszabb esetben le is kerül arról!

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr817353610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása