101 kérdés és válasz a SEO-ról!

Seo101

SEO célú tartalom írás vagy SEO szövegírás?

2019. november 08. - SEO101.hu

Az igazi fogalombéli különbség az angol verzió hallatán mond talán a legtöbbet még a passzív nyelvtudással rendelkezőknek is, miszerint: SEO content writing vagy SEO copywriting? Nem mindegy ugyanis, hogy tartalom írásról vagy szövegírásról van szó! A valóságban vagy összemossuk a kettőt, vagy nem ismerjük fel a különbséget.

De van-e különbség egyáltalán? Naná, hogy van! Gondoljunk bele, a különbség ordító! Nagyon nem mindegy ugyanis, hogy a hülye okoskodik, vagy az okos hülyéskedik, Gizikének sem mindegy, hogy elesik vagy megesik!

Mivel nem csak a tízmillió (költői túlzással élve) football, - baleset, - vagy bármilyen, épp aktuális történés szakértői vagyunk, hanem lassan elmondható, hogy minden sarokban szövegíró terem, és a címben felvetődő kérdés sokszor napirendre kerül a szűkebb-tágabb SEO közösségekben is.

top-view-of-busy-adult-woman-preparing-her-work-m8nakpg.jpg

Sok esetben maguk a szövegírók sem tudják megfogalmazni pontosan, mi a kettő között a különbség, így féligazságokat tényként kommunikálnak, ebből pedig arányosan következik, hogy teljes zavar él a fejekben a teljes webes szövegírás, webes kommunikáció különböző „műfajairól”, mert igenis, ebben a speciális kommunikációs térben, amit internetnek nevezünk, többféle formában írunk.

Mindkét „műfaj” más-más eredményt hoz adott weboldal számára, ezért fontos meghatározni, hogy mikor, melyiket alkalmazzuk, a kettő összetévesztése vagy összekeverése igen súlyos eredményvesztéshez vezet.

Vegyük sorra:

A SEO content writing – azaz SEO célú tartalomírás elsődleges célja a természetes forgalom generálása, minél több és értékesebb a tartalom annál több ember kezd el olvasgatni, megtalálja a keresett infot, időt tölt az oldalon, később elköteleződik, visszatér az oldalra.

A SEO copywriting – azaz a SEO szövegírás célja pedig az, hogy a látogatót, aki az oldalra érkezik „átváltsa” ügyféllé, vásárlóvá, azaz olyan szöveget ír, ami értékesíti az adott terméket, szolgáltatást, vagy mindenképp cselekvésre ösztönzi az előzőleg beterelt forgalmat.

Ahogy fentebb említettem az ügynökségek és a szabadúszó, ezen iparágban tevékenykedő szakemberek között sincs sok esetben egyetértés a különbségek vagy hasonlóságok között még angol piacon sem, viszont a veszélyesebb az, hogy ennél jóval nagyobb a zavar az ezen kifejezésekre keresők szándéka mögött.

Nézzük, mikor lehet szükséged SEO content writing-ra, azaz SEO célú tartalomírásra?

  • ha olyan szövegírót keresel, aki ismeri a SEO követelményeket, tudja, hogyan kell vonzó és informatív tartalmat írni, de nem feltétlen tudja, hogyan kell konverziót növelni a szöveggel,
  • ha kulcsszavakat szeretnél beépíteni a tartalmon keresztül a weboldaladba,
  • kattintások növelése,
  • linképítés,
  • látogatottság növelés

 

vintage-typewriter-header-and-blank-sheets-mybrtxa.jpg

A SEO tartalomírás során szinte mindent a SEO köré építünk fel, és rendelünk alá, tehát a legfontosabb, hogy ezeknek a követelményeknek megfeleljenek, és így születnek:

  • SEO-barát blogbejegyzések
  • SEO-barát szolgáltatás aloldalak
  • Lokál SEO tartalmi oldalak
  • PPC landing oldalak

Ezzel szemben a SEO copywriternek az a dolga, hogy a beterelt forgalmat az általa írt szöveggel vásárlóvá „alakítsa”, ez a forgalom lehet organikus, jöhet a közösségi médián, vagy fizetett hirdetéseken keresztül, vagy lehet direkt forgalom.

crowdsourcing-collaboration-content-information-pp27xf2.jpg

Olyan értékesítési szöveget írjon, amivel képes hatni a látogatóra, cselekvésre ösztönöz. Ez természetesen nem merül ki csak és kizárólag a klasszikus értelembe vett értékesítési szövegben.

A megelőző kutatás, a célzás, a tesztelés alapján a forgalom milyenségétől függően a cselekvésre ösztönzés (call to action) lehet:

  • Facebook poszt szöveg
  • Insta poszt szöveg
  • bármilyen posztolt fotó
  • közösségi média, fórum hozzászólások
  • e-mail kampány
  • videó script (termékbemutató, brand reklám, márka üzenet)
  • cselekvésre ösztönző gombok
  • bármi, amire pozitívan, mérhetően reagál a beterelt forgalom…

Láthatjuk tehát, hogy van a két terület között azonosság és különbség is, mindkét részterületet le tudja fedni egyetlen szövegíró is, ha egy részről az ügyfél is megérti mikor, milyen tartalomra van szüksége, és nem utolsó sorban ezzel maga a szövegíró is tisztában van!

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr2215298162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása