101 kérdés és válasz a SEO-ról!

Seo101

Hogyan változtatta meg az MI a kibervilágot?

2019. május 03. - SEO101.hu

1956 nyarán 10 tudós és matematikus gyűlt össze a New Hampshire-ben található Dartmouth College-ban, hogy agyaljanak egy kicsit egy új koncepción, melyet John McCarthy professzor mesterséges intelligencia névvel illetett.

Az eredeti felvetés szerint McCarthy csoportja azt akarta "felfedezni", hogy be tudnak-e programozni számítógépeket arra, hogy azok használjanak bizonyos nyelveket és emberek problémáit megoldják, míg idővel saját magukat is fejlesztik a tanultak alapján.

people-in-a-technology-cyber-space-meeting-pn2arvg.jpg

Természetesen mindezt nem sikerült a találkozón egyből elérni, pár évnek el kellett telnie, mire az MI tudománya elnyerte mai formáját. 60 évvel később a kognitív tudomány kutatói, adatelemzők, UX tervezők és számtalan egyéb szakterületen dolgozók veszik ki a részüket a mesterséges intelligencia fejlesztéséből.

Az MI segítségével számos cég képes elképesztő ütemben fejleszteni a kiberbiztonságot és többek között a marketinget is.

A modern kor mesterséges intelligenciája képes az emberekkel interakciókat végrehajtani, kommunikálni, képesek válaszokra reagálni, ráadásul mindezt sokkal gyorsabban és nagyobb volumenben, mint bármely ember.

Ahogy Mark Simpson, az IBM Watson Marketing elnöke fogalmaz: egy olyan világban élünk, ahol az információ a legfontosabb, amit meg is kell szerezni, és az emberek ezt már nem képesek elég hatékonyan elvégezni.

A mesterséges intelligencia képes reagálni a fogyasztók egyre komolyabb igényeire és képes személyre szabott vásárlói élményt biztosítani.

global-business-network-pupmltd.jpg

A mesterséges intelligenciának köszönhetően számos cég hatalmas mennyiségű adathoz jut hozzá viszonylag egyszerűen. A marketing világában az MI fő feladata, hogy szintetizáljon adatokat és felfedje azokat a kulcsfontosságú célközönségeket, akik számára a kampányok fontosak lehetnek.

Azáltal, hogy a mesterséges intelligencia segít a cégek marketingeseinek adatokat gyűjteni és új fogyasztói szegmenseket felfedni, egy sokkal személyre szabottabb vásárlói élményt lehet kialakítani és sokkal pontosabban meg lehet célozni azokat, akikhez termékünket vagy szolgáltatásainkat el akarjuk juttatni.

A cégek olyan marketingüzeneteket kreálhatnak, melyek jobban érintik a célközönséget, míg a másik oldalon az MI sokkal relevánsabbá teszi a reklámokat. Ezt láthatjuk már a Google, Youtube és Facebook algoritmusok működésében is.

Az olyan eszközök, mint az IBM Watson Marketing által készített Customer Experience Analytics képesek vizualizálni a vásárlói utat a felfedezéstől a potenciális vásárlásig és kimutatják a marketingesek számára azt a helyet, ahol az adott vásárlót esetleg mégis elvesztették.

launch-target-goals-rocketship-graphic-concept-p758w4p.jpg

A mesterséges intelligenciának egyértelműen nagy szerepe lesz a marketing jövőjében. A Google Ads és Adsense, valamint a Facebook reklámok is nagymértékben alapoznak arra, hogy mely felhasználók hogyan böngésznek oldalakat és mikre kattintanak, miket találnak érdekesnek.

Az elmúlt években nagy hangsúly helyeződött az öntanuló algoritmusokra.

Az USA-ban 2021-re az előrejelzések szerint 50%-al fog növekedni az MI technológia alkalmazása, és a kutatók is arra ösztönzik a cégeket, hogy használják ki az MI nyújtotta lehetőségeket akár egy chatbot, akár más formában.

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr614802586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frh 2019.05.06. 15:16:36

Amikről a cikk beszél, nem MI-k hanem csupán egyszerű automaták. Távol állnak a mesterséges intelligenciától. Nagyon nagyon távol.
Amiket sokan mesterséges intelligenciának hisznek, még nem azok. Majd egyszer talán lesznek, de lehet az lesz az emberiség utolsó időszaka.
Hiszen ki tudja egy gondolkodó gép mit fog majd gondolni rólunk. Ha nem biztosítjuk be magunkat egy kikapcsológombbal, azon is gondolkodhat majd, hogy elpusztítson-e minket. És ha arra jut, hogy igen? Akkor mi lesz?
Ez a veszélyes. Még az atombombánál is jobban.
süti beállítások módosítása