101 kérdés és válasz a SEO-ról!

Seo101

7 SEO tipp a tartalom publikálása előtt

2017. március 31. - SEO101.hu

Minden online marketinges és copywriter tudja, mennyire nehéz a kifogástalan minőségű tartalmak előállítása, és az új, minőségi tartalmak felkutatása. Márpedig a trend azt mutatja, minőségi tartalom nélkül ma már nincs SEO.

Hiába konzultálunk témaszakértőkkel, lejegyezzük a paramétereket, és igyekszünk beilleszteni valami erőteljest és használhatót az adott szövegrészbe, ha nincs konverzió, ha nulla a forgalom, de még egy árva megosztás sincs!

Mi lehet az oka?

Először is, lehet, hogy a tartalom csak rosszul van megírva. Másodszor lehet, hogy nincs optimalizálva.

Nézzünk meg néhány tartalom optimalizáló tippet, amelyek egyszerűek és hatékonyak, csak használnunk kell.

  • Készítsünk jó minőségű tartalmat

Na, jó, de mit nevezünk jó minőségű tartalomnak? Elsősorban azt, hogy a téma, amiben írunk, mindig gyakorlati hasznot ad az olvasónak, vagy legalábbis felkelti a téma iránt az érdeklődést, ami egyből interakcióra sarkallja, például hozzászól, megosztja, tovább ajánlja ismerőseinek.

 copywriter.jpg

2011 óta a Google figyel arra, hogy azok az oldalak, amelyek gyenge minőségű kulcsszavakkal teletömött tartalmakat tesznek közzé, büntetésben részesüljenek, erre „született” a Panda algoritmus.

Felmerül a kérdés, hogyan képes a Google különbséget tenni a jó és rossz minőségű tartalmak között? Erre legalább három fő módszere létezik:

 - viselkedési tényezők elemzése: viselkedési tényezők segítenek a Google-nak kitalálni, hogyan használják a felhasználók a tartalmakat, (ilyen a visszatérési arány) hányan látogatnak egy adott oldalt, és mennyi időt töltenek el rajta anélkül, hogy interakcióba lépjenek vele.

 A Google azt akarja, hogy alacsony legyen a visszatérési arány, és magasabb legyen az aktivitás egy oldalon.

- SEO szűrési irányelveinek betartása: a kereshetőségnek és a feltérképezhetőségnek kulcsfontosságú szerepük van a rangsorolásban, ami azt jelenti, hogy egy weboldalnak könnyen indexelhetőnek kell lennie a keresőrobotok és a célközönség által.

Ehhez pedig csak a white hat SEO elemeit használhatjuk, nem igazán ajánlott, a szürke vagy netán a fekete változat használata. Sokkal egyszerűbb betartani a szabályokat, mint büntetést vonni magunkra.

- humán tartalom értékelők használata: felülvizsgálni az összes újonnan interneten közzé tett tartalmat, nem reális, de tény, hogy a Google embereket is foglalkoztat a tartalmak értékeléséhez a Quality Grader Guidelines  segítségével. Dióhéjban az a legjobb, ha olyan tartalmat hozunk létre, amit az emberek értékesnek tartanak.

A jó minőségű tartalom létrehozásához meg kell értsük a célközönség igényeit. Oldjuk meg a problémáikat, válaszoljuk meg kérdéseiket, ám közben tartalmunk optimalizálását se felejtsük el.

  • A tartalmak gyakorlati optimalizálása

Mivel többféle módja van egy tartalom optimalizálásának, foglaljuk össze a legfontosabbakat:

h2tag.jpg

  1. egy fő kulcsszót magába foglaló figyelemfelkeltő főcím
  2. a fő kulcsszót helyezzük el már az első bekezdésben
  3. H1, H2, H3, főcím és alcímek használata
  4. ALT tag-al ellátott képek használata
  5. a szövegen belül természetesen elhelyezett fő és jelentésükben összetartozó kulcsszavak (LSI kulcsszó) használata
  6. meta leírás, ami tartalmaz egy fő és LSI kulcsszót is

A tartalom terjedelme és olvashatósága is fontos szempont, ezért ajánlott a legalább 2-3000 karakter, de angol nyelvterületen akár az 1000 szó sem ritka, mint ajánlás.

  •  Vizuális elemek használata

Arra mindenképp figyelni kell, hogy a cikkünk ne egy egybefüggő szövegfalként jelenjen meg a blogunkban vagy a céges oldalunkon, mert így akármennyire vonzó és érdekes a téma, a betűfolyamon nagyon kevés ember fogja átverekedni magát.

 vizualizacios-elemek.jpg

Használjunk jó minőségű képeket, GIF-eket, infografikákat, videókat, felsorolásokat és a bekezdésekkel bánjunk bőkezűen.

Ezeknek a vizuális elemeknek a használata a legjobb csali, hogy bevonzzuk és ott is tartsuk a látogatót. Így a szöveg a szemnek sokkal „emészthetőbbé” válik, és akár egy 1000 szavas cikket is olvashatóbbá teszünk általa, az épp olvasott cikkhez hasonlóan.

  •  Külső és belső linkek

2012 előtt még minden a linkekről szólt, a keresőoptimalizálás egyet jelentett a minél több backlinkkel, mert működött, és a weboldalak könnyen előre kerültek a természetes találati listán (SERP).

 backlinks.jpg

A Pingvin óta ez drasztikusan megváltozott, most már az számít, hogy mennyire minőségi külső és belső linkkel rendelkezik egy weboldal, a mennyiség egy csapásra háttérbe szorult.

Egy cikkből egy szakértői oldalra mutató kimenő link bizalmat kelt az olvasóban, de ha egy másik linken oldalunk egy korábbi, hasonló témájú cikkére hivatkozunk, az olvasót is tovább navigáljuk, magyarán a weboldalon tartjuk, nem utolsó sorban segítjük a Google robotok dolgát is, amikor tartalmunkat feltérképezi.

  •  Közösségi elemek beillesztése

 A közösségi média  a digitális marketing éltető ereje. A Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Pinterest, Instagram és a többiek tökéletes felületek arra, hogy felhívják a figyelmet, fokozzák a márkahűséget és növeljék a hitelességet.

Nem csoda, ha a vállalkozók időt és pénzt fektetnek abba, hogy megtartsák a közösségi felhasználókat új tartalom megjelenítésével, a fontos tartalmak frissítésével, játékokkal és versenyek szervezésével.

A gond az, hogy bármelyik marketing stratégiának a sikere attól függ, hogy a tartalom mennyire van a közösségi hálók igényeire szabva. Ezért ma már egy weboldalnak kötelezően tartalmaznia kell a közösségi média megosztási elemeit.

kozossegielemek.jpg

Hozzáférhetőség alatt azt értjük, hogy a megosztás gombot az oldal felső vagy alsó részén éri meg elhelyezni vagy pedig a széleken, úgy, hogy kövesse a felhasználót, amikor az az oldalt görgeti.

Nem mellesleg az optimálisan elhelyezett közösségi gombok SEO szempontból is fontosak. Nem csak a közösségi médiában birtokolt helyet erősítik, hanem nagyobb forgalmat is biztosítanak, több kapcsolódást generálnak.

  • Hozzászólások

A hozzászólások feltétlenül szükségesek az elkötelezettség megerősítéséhez, a kapcsolatok ápolásához és a visszajelzések gyűjtéséhez.

Ha a felhasználók hozzászólhatnak, megmutatjuk nekik, hogy törődünk velük (ez mindig nagyon fontos). Másrészről pedig hamar rájövünk a hozzászólásokból, hogy bizony mi a tízmillió bármilyen témában szakértők országa vagyunk! :-)

 Viccet félretéve, felmerül a kérdés mi köze van a hozzászólásoknak a SEO-hoz?

comments.jpg

Először is visszalinkelést generálhat, ami a Google felé egyértelműen azt közvetíti, hogy itt minőségi tartalmat nyújtanak a felhasználóknak.

Másodszor, a hozzászólások hosszabb ideig megőrzik a tartalom frissességét. A hozzászólás is tartalom, súlyuk fontos a keresőmotorok számára (főleg, ha ezek a hozzászólások megfelelőek, célzott kulcsszavakat és jó minőségű linkeket is tartalmaznak).

Azonban a hozzászólások nem mindig hasznosak, ha tele van spammel, nem témába vágó beírásokkal és gyanús linkekkel, akkor a keresőmotorok rangsorolásában visszaesik a helyezés. Az ilyen hozzászólást kérdés nélkül töröljük!

  •  Call to action – felhívás cselekvésre

Általános gyakorlat cselekvésre való felhívást elhelyezni a landing oldalon, ugyanúgy ajánlatos ezeket blogbejegyzésbe, infografikába és videóba is használni.

Miért?

Mert ezek váltják cselekvésre a tartalmat, és terelik a látogatót az értékesítési tölcsérbe, de ez innentől már vegytiszta marketing, mi térjünk vissza a SEO-hoz, azaz hozzánk.

call-to-action.jpg

SEO szempontból a cselekvési felhívás egy nagyszerű dolog. Több tartalmat pumpálhatunk a honlap látogatóiba, ők pedig több időt töltenek el az oldalon, aktivitásuk megnő.

Általában a cselekvési felhívás a legértékesebb belső link, amit arra kellene használni, hogy az ügyfelet a megfelelő oldalra vigyük. Ezt nem hagyhatjuk ki sem SEO, sem marketing szempontból sem.

Láthatjuk, hogy a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás kéz a kézben járva alkotnak egy – mostanában divatos szóval élve – ütős párost.

Tartalommarketingesként rengeteg tartalmat lehet könnyedén generálni, de a megfelelő optimalizálás nélkül nem lesz hatékony a befektetés, ugyanis a SEO teszi a tartalmat keresőbaráttá, és juttatja el a célközönséghez.

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr4712392217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása