Amikor egy vállalkozás megjelenik a piacon, akkor számtalan lehetősége van, hogy az online világból is bevételt szerezzen. Amennyiben vállalkozásod egy része helyhez kötött, vagy szolgáltatásod csak egy bizonyos régióban vehető igénybe, akkor a lokális (local) SEO-ra sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetned, mint gondolnád, vagy mint eddig tetted.
Miért?
- mert ezzel óriási versenyelőnyre tehetsz szert, ha a városban, vagy régióban, ahol üzleted működik, szolgáltatásod elérhető az első helyre pontoz a Google, ha az érdeklődő az általad kínált termékre rákeres.
- mert nagyon sokat számít, hogy ha csak és kizárólag Budapest és vonzáskörzetében mented a lerobbant BMW-ket vagy Audikat, akkor ne Sopronból hívjanak fel.
- mert a helyismeret nélkül a városba vagy a régióba érkezők nagy eséllyel akadnak a te helyi üzletedre vagy szolgáltatásodra.
- mert a Google keresések több mint fele ma már mobilról történik, és ebben az esetben még egy általános kulcsszóra történő keresésnél is a helyi vállalkozásokat kínálja fel először a találati lista.
De mit értünk egyáltalán lokális SEO alatt?
A kérdés megválaszolását két részre bonthatjuk, egyrészt javítjuk SEO eszközökkel a helyhez kötött keresési kulcsszavakra való megjelenését weboldalunknak, más részről pedig a Google által ingyenesen biztosított Google Cégemben való regisztrálás során a vállalkozás a térképes (maps) találatok között előnyös helyen szerepelhet, a megfelelő beállításokkal. A hangsúly a megfelelő beállítások alatt van! Ugyanakkor azt is fontos megjegyezni, hogy a Google Cégem regisztrációt és a beállításokat bárki el tudja végezni, mert a felület végig vezeti a felhasználót.
(Több, a piacon lévő IT cég a Google Cégem regisztrációt önálló szolgáltatásként kínálja és keresi fel a KKV-kat, amiben kedvezményes áron (rendszerint 30.000 Ft-ért) biztosítja a lehetőségét a Google térképes listában való megjelenésnek.)
Visszatérve, ahogyan a Google algoritmusa folyamatosan változik, ugyanúgy változik a térképes megjelenítés eredménye is, de van néhány olyan tipp, amit előtérbe helyezve, sokat javíthatunk a cégünk térképes megjelenítésén:
- Ellenőrzött Google Cégem adatok
Amennyiben nincs részletekbe menően kitöltve minden adat, vagy nem helyes, értem ez alatt a vállalkozás címét, nyitvatartási időt, telefonszám és a webhelyre vonatkozó adatokat, akkor megjelenítés során hátrányt szenvedhet vállalkozásod a relevancia hiánya miatt. Ha már van Google Cégem regisztrációd, érdemes ellenőrizni, hogy minden adat részletekbe menően a helyén van-e, ill. helyes. Az adatok igazolására most már két lehetőség is van.
- Publikálási lehetőség a Google Cégem profilon
Nem hiába sulykoljuk folyamatosan, hogy a releváns, érdekes, hasznos tartalom mennyire fontos. A Google Cégem profilon 2017 júniusa óta már publikációkat is közzé lehet tenni, amelyekkel már itt el lehet érni a látogatókat fontos üzleti információkkal, friss hírekkel, de eseményeket is létre lehet hozni. Mivel ezek a természetes találati lista eredményei között jelennek meg, így hihetetlen jelentősége van, hogy közvetlenül kommunikáljon egy vállalkozás a látogatóival. Annak ellenére, hogy ezek a bejegyzések 7 nap elteltével lejárnak, ez a megoldás zseniális a folyamatos kommunikáció terén, ezzel közvetlen aktivitásra lehet serkenteni az ügyfeleket, látogatókat, vásárlókat. Te szoktál Google posztot közzétenni?
És, hogy mivel turbózhatjuk még fel a térképes megjelenésünket?
Alapvetően nagyon egyszerű, és mégis siralmas látni, hogy sok vállalkozás abszolút nem foglalkozik ezekkel az önmagukban apróságokkal. Nézzük át zanzásítva:
- Használj sok-sok képet
- a képek nagyon megnövelik az elköteleződést, rendkívül hatékony módszer, mind desktopon, mind mobilon, mert a képekkel könnyedén kívánatossá lehet tenni például egy üzlethelyiséget, és interakcióra lehet bírni a látogatókat.
- Virtuális túrák létrehozása
- a virtuális valóság terjedése megállíthatatlan, a népszerűséget pedig már a Google Cégem platformján is ki lehet használni, ezzel pedig a vállalkozásod jelentőségét is növelheted. Emellett az oldalon eltöltött idő is nő, ami jelenleg rangsorolási tényező a Google találati listáján, ennél fogva a lokális megjelenítésre is hatással van.
- Ütős névjegy létrehozása (About)
- az https://aboutme.google.com/ -ot (Névjegy) összekötheted a Google Cégemmel, így még tökéletesebben irányíthatod az ügyfelek érdeklődését a vállalkozásod felé.
- Aloldalak linkelése
- ajánlott szöveges linkek létrehozása, amellyel weboldalad releváns aloldalát is belinkeled.
- Indíts blogot
- itt ismét visszakanyarodtunk a tartalom fontosságára, ha elindítottál egy céges blogot, ahol rendszeresen publikálsz, akkor a közösségi platformok közül a Google Cégem posztolási lehetőségét se hagyd ki. Ezek a posztok nagyban segítenek abban, hogy a térképes találatok között előrekerüljön vállalkozásod, mert minden egyes frissítéssel arra ösztönzöd a Google –t, hogy visszatérjen, és az új tartalmat beindexelje.
- Gyűjts véleményeket (review)
- ez az egyik legfontosabb része a Google térképes megjelenésének, mert a fogyasztók közel 88%-a az alapján dönt egy helyi vállalkozás mellett, hogy a többi ügyfél milyen véleménnyel volt előzőleg.
Természetesen, ezen túl még számtalan lehetőség van a lokális SEO finomítására, például a városhoz, régióhoz köthető kulcsszavakra való optimalizálás a SERP-ben, de ez már egy másik történet.