Sokat beszélünk arról, hogy a tartalomnak a keresőoptimalizálásban milyen fontos szerepe van. Gyakorlatilag folyamatosan erről születnek a tanulmányok, értekezések, cikkek tömkelege, a Google a kommunikációjában is állandóan erre hívja fel a figyelmet, hogy tartalom, tartalom, tartalom, mert csak ez lehet a felhasználói élmény alapja.
A feladat adott, az egyszeri júzer elkezdi gyártana a tartalmat, vagy saját kezűleg vagy komplett szövegíró csapatot megbízva a nemes feladattal.
Egy valamiről azonban kevés szó esik a tartalommarketing kapcsán: mi legyen azokkal a régi tartalmakkal, amelyek már aktualitásukat vesztették?
Töröljük?
Átírjuk?
Számít-e, ha a látogató rég kifutott gondolatokkal, tesztekkel vagy írásokkal találkozik?
Megannyi kínzó kérdés!
A napi internetes tartalom mennyisége döbbenetes számokat produkál, ezek között kell megtalálja a látogató a számára hiteles, hasznos, értékes információt. Például csak a Washington Post napi 1200 tartalmat tesz közé, amiből közel 500 cikket házon belül írnak.
Emellett a teljes interneten becslések szerint több mint 4,3 millió blogbejegyzés születik minden nap. Ez óriási mennyiség!
Hogy ebből mennyi jut el a látogatóhoz az egy összetett kérdés, hisz a SERP összeállításakor a Google sok mindent figyelembe vesz, kezdve a lokációtól, a keresett kifejezésre történő egyéb fizetett hirdetésektől, a napszaktól, a használt eszköztől, és jó néhány olyan tényezőtől, amiről csak sejtésünk lehet.
Content is king!
Ismerjük a mantrát, minden weboldal azon verseng, hogy minél frissebb, aktuálisabb tartalmat gyártson, minél többször posztoljon, hogyan fogja meg azonnal a látogatót a legfrissebb információkkal. Ám a web világában rohanó léptekkel vesztik aktualitásukat a most leírt gondolatok is.
Ezért a tartalommarketing szerves részévé kell váljon a folyamatos tartalom utánkövetés a weboldalunkon, amennyire lehet aktualizálni a régi tartalmat, vagy, ha az már egyáltalán nem mutat relevanciát a jelenlegi oldal témájával, a tartalommal, akkor ki is lehet kapcsolni. A tartalom URL-jét pedig 301-es átirányítással relevánsabb tartalomra irányítani.
Egy kifutott, vagy már nem kapható termék esetében is a helyes eljárás az, ha az index alatt lévő URL át van irányítva egy hasonló, létező termékre, ugyanígy a relevanciáját, frissességét elveszített tartalmat is lehet SEO szempontból hatékonnyá tenni ezekkel a praktikákkal.
Hisz, amennyiben a Google a felhasználói élményt, mint SEO faktort helyezi előtérbe, akkor az, hogy a látogató mindig időszerű és releváns tartalommal találkozik, növeli az oldal értékét a Google szemében, de a látogató is egy folyamatosan gondozott, aktualizált tartalommal rendelkező weboldalt lát, ami növeli a márka vagy szolgáltatás iránti bizalmat.
Az update és upgrade elve
Ideje átnyálazni a weboldal tartalmát, mi az, ami hasznos infó lehet frissített formában továbbra is a látogatónak, és mi az, amire már esetleg nincs is szükség és érdemes frissebb verzióra irányítani.
Emellett, ha már célirányosan frissítjük a cikkeket, érdemes a releváns longtail kulcsszavakat beépíteni a tartalomba, hogy a Google is elismerje hasznosságát, ill. a látogatókat a bejegyzésre irányítsa. A nagy update és upgrade közepette viszont kifejezetten figyelni kell arra, hogy a bejegyzés URL-je ne változzon.
A Moz.com egy tavalyi esettanulmányában már tárgyalta, hogy ez a taktika 66%-os organikus forgalomnövekedést hozott a megfigyelt blogok esetében, csak azzal, hogy a régi tartalmaknak "új köntöst" adott a bloggazda.
Kifejezetten érdemes tehát ezzel a hatással számolni, főképp akkor, ha egy jó helyen indexelt blogbejegyzésről van szó, amin a helyezés nem sokat segít, ha a tartalom elavult, ez a visszafordulásokból és az oldalon eltöltött időből is látszik a statisztikákban.
Ne feledjük az internetes fogyasztó eleve arra van trenírozva, hogy csak aktualitásban gondolkodjon! Ismerik a szlogent: Akkor. Amikor.