Eddigi cikkeinkben arról meséltünk, hogyan tudod akár te magad is elsajátítani a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás kisebb-nagyobb fortélyait, akár saját weboldalt, webáruházat vagy blogot vezetsz. Nem ritka azonban, hogy az igazán nagy elérést és látogatottságot megcélzó weboldalak erre szakosodott cégek, munkacsoportok segítségét kérik – mint amilyenek mi is vagyunk. Hogyan tudnak neked segíteni a profik?
Elemzik a weboldalad/blogod felépítését
Ha az oldalad a keresőbotok számára előnytelen vagy átláthatatlan struktúrákból épül fel, nem tudják megfelelően indexelni azokat, vagyis a site nem kerül bele a keresőalgoritmusba, az adatbázisba – tehát még ha releváns tartalmat is tudnál nyújtani azok számára, akik egy bizonyos témára, kérdésre keresnek, ez nem fog sikerülni, hiszen egyáltalán nem fogsz szerepelni a keresés találatai között. A SEO-val foglalkozó cégek segítik úgy megépíteni vagy átszabni oldaladat, hogy ez ne fordulhasson elő.
Elemzik a weboldalad tartalmát
Bizony, a jó keresési eredményekhez jó, sőt kiemelkedő tartalom dukál. Itt nem arra kell gondolni, hogy ezentúl ők írják elő, milyen tartalmakat hozz létre, inkább a SEO szempontjából hátrányos tényezőket, esetleges hibákat igyekeznek kiiktatni. (Például duplikációk, rosszul felépített linkrendszer, túl hosszú címek, stb.) Vagyis minden olyan negatívumot igyekeznek kiszűrni, amelyek nem hogy segítenék, hanem rontják az oldalad keresőalgoritmusok által kidolgozott helyezését.
Kulcsszavakat kutatnak és javasolnak
Ez a SEO lényege – attól függően, hogy milyen eredményt szeretnél elérni és milyen típusú tartalmat produkálsz, a cég alapos és komplex elemzés alapján kidolgozza, hogy mely kulcsszavakat lenne érdemes alkalmazni az oldalad esetében. Ezt természetesen a kulcsszókutatás menetének és lényegének ismeretében önállóan is elvégezheted, de a szakemberek a jó helyezés megszerzését célozzák meg.
Következő bejegyzésünkben folytatjuk a témát – szó lesz az AdWordsről, a PR-cikkekről, és a szövegírás fortélyairól is!