101 kérdés és válasz a SEO-ról!

Seo101

A nagy Google tisztogatás! Karácsony szóra nem jelennek meg hirdetések!

2019. december 03. - SEO101.hu

Nem tudom feltűnt-e az internet nagyebtűs népének, hogy a „christmas = karácsony” szóra keresve egész érdekes shoping hirdetések jelentek meg a találati listán néhány nappal ezelőttig, majd hirtelen eltűntek.

Néhány napon belül bizonyossá is vált, hogy a pontos egyezéses lekérdezésre egyáltalán nem jelennek meg Google Ads hirdetések a találati listán.

google-ads-christmas.jpg

Miért érdekes mindez?

Mert láthatóan a Google ellenőrzi, hogy a hirdetések egyáltalán megjelenjenek-e bizonyos keresés eredményeként, és ebben az esetben egyértelműen elválasztja a kereskedelmi lekérdezések keresési eredményeit, az olyan „védjeggyel” ellátott eseményekkel összefüggően, mint jelenleg a karácsony.

De ugyanezzel a jelenséggel találkozhattunk a 2014-es „FIFA World Cup” eseménnyel kapcsolatban is, ahol szellemi tulajdonjog miatt nem jelentek meg a kereskedelmi célú hirdetések.

Lehetséges, hogy ezek a hirdetők direkt ezt a pontos egyezési lekérdezést célozták meg, de az is megtörténhet, hogy nem is akartak megjelenni a karácsony kifejezésre, csak a közeli egyezési változatok miatt jelentek meg.

A hirdetések rangsorolását a Google Ad Rank nevű mutató határozza meg, ami nem más, mint a maximum licit és minőségi pontszám szorzata, tulajdonképpen ez alapján jelenik meg adott pozícióban a hirdetés a keresési eredmények között.

female-hands-on-christmas-gift-pvur3jl.jpg

Legutóbb 2017-ben frissítette a Google a hirdetési rangsor küszöbértékeit, ilyen formában az Ad Rank már figyelembe veszi a lekérdezés jelentését és azt is, hogy a jelentés alapján milyen kategóriába tartozik.

A küszöbérték magasabb a nem-kereskedelmi célú hirdetéseknél, vagy híreknél, mint a termékekre utaló, vagy konkrét termékeket jelölő kulcsszavaknál, pl. „karácsonyi ajándék ötletek” vs. „karácsonyi visszaszámlálás”.

De talán abban megegyezhetünk, - bármennyire is kereskedelem-orientált lett a karácsonyi ünnepkör -, hogy ebben az esetben nem gond, ha olykor hirdetésmentes kulcsszóval találkozik az egyszeri internetes látogató.

Lehet, hogy mégis eszébe jutott a Google-nak a saját szlogenje, és karácsonykor nem akar gonosz módon vásárlásra bírni?

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr315337352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása