Kezdjük mindjárt egy szakmai megerősítéssel a 2018-as évet. Már mi is írtunk arról, hogy a Google RankBrain algoritmus, ami a Google saját szabadalma, mesterséges intelligenciája képes a tartalmat matematikai alapokon (vektorok segítségével) analizálni, így a szövegben található kifejezések értelmi közelségét nagyon pontosan meg tudja állapítani.
Ez azt is jelenti a jövőben, hogy a Google már nem csak a pontos kulcsszavakat keresi a szövegben, mint korábban, hanem a kifejezések jelentéseinek összefüggéseit is vizsgálja.
Így lassan ideje a tartalommarketinget, a speciális SEO szövegírást, de még a blogolást is teljesen más alapokra helyezni, amennyiben a célunk a jó helyezés elérése a találati listán.
Az algoritmus folyamatosan tanul, hisz egyre több és több kifejezéssel bővül az adatbázisa, egyre több és több tartalmi összefüggést ismer meg, és dolgoz fel, aminek egyetlen célja, hogy a felhasználó minél pontosabb választ kapjon az általa indított keresésre.
De, mint a mesében, aki nem hiszi, járjon utána, hogy már a magyar nyelvterületen is mennyire működik, írjuk be például a képkeresőbe, hogy: „csiga reggelire” és a Google egyből tudni fogja, hogy nem éti csigát szeretnénk reggelizni, hanem biztosan a kakaós csigára, vagy annak változataira gondoltunk. Egyszerűen a csiga és a reggeli kifejezések értelmi közelségét vizsgálva tudta visszaadni ezt az egészen pontos találatot.
Így az, hogy manapság már az emberek mindenre a Google-ban keresik a választ, egyáltalán nem meglepő, szemezgessünk ezért részletesebben a „mi az” kérdésre, amivel 2017-ben a keresőhöz fordultak Magyarországon?
- Mi az a bitcoin ?
Hát igen! A bitcoin él és élni akar! 2009-ben indult világhódító útjára a nyílt forráskódú, digitális fizetőeszköz, a kriptovaluta, azóta többször is temették, most újra, újult erővel szárnyal a népszerűsége, Roger Ver a bitcoin.com vezére az egyik legfontosabb találmánynak nevezte az emberi történelemben. Bár úgy tűnik, hogy még nem ismeri mind a 4 milliárd internet felhasználó, ha a magyar nyelvterületen az 5. legtöbb forgalmat generáló keresés között találjuk!
- Mi az a kimchi?
Kiugró értékkel kerestek a magyarok a kimchire, ami egy erjesztéssel készülő koreai étel alapanyag, ami több étel alapját is szolgálja, és még wikipedia oldala is van. A koreaiak már a spájzban lennének? Mert a TOP keresésben bizony ott vannak! :-)
- Mi az a CEU?
Nem véletlen, ami a csapból is folyik, arról bizony előbb-utóbb az internet felhasználók is rárepülnek. Egész biztosan sok mindenkiben felmerült a név tisztázására irányuló szándék, ezért kérdezhették meg a TOP1 helyen a Google-tól mondja meg már, mi az a három betűs valami, amiért a harc folyik pro és kontra.
- Mi az a NER?
A 8. legnépszerűbb keresés irányult a NER kilétére, mi létére, ami azért meglepő, mert az ember azt gondolná, hogy a magyarok teljes mértékkel tisztában vannak a Nemzeti Együttműködés Rendszerének mivoltáról, mibenlétéről.
- Mi az a kék bálna?
Az év első felében volt terítéken az az állítólagos internetes játék, ami akár 130 ezer tinédzser halálát is okozhatta Oroszországban és egyéb országokban. A játék lényege az volt, hogy a résztvevők olyan feladatokat kellett végrehajtsanak, amely végül öngyilkossághoz vezetett. A jelenség 2017 első felében volt terítéken és a nemzetközi sajtóban is nagy visszhangot kapott, még wikipédia oldal is készült a jelenségről. Pro és kontra hangzottak el érvek amellett, hogy egyáltalán létezett-e így ebben a formában ez az internetes jelenség.
Mindenesetre bennünket, magyarokat kiugró forgalmi értékkel érdekelt a jelenség, 3. helyen kerestünk rá a Google-ben.
- Mi az a petting?
Sorsformáló, sorsfordító, sorsalakító kérdéseket feltenni a Google-nak nem profi, ezért ma már nem a „mi az élet értelme” kérdések kerülnek be a TOP keresési kifejezések közé. Csak remélhetjük, hogy a RankBrain helyes választ adott a feltett kérdésre, és ifjainkból egészséges szexualitással rendelkező felnőttek válnak. :-)
Bár konkrét adatot nem adott a Google, csak százalékban határozta meg a keresési értékeket, de előlegezzük meg a bizalmat, hogy az általa összeállított keresési trend lista így helyes, ahogy van. Izgalommal telve várhatjuk a 2018-as népszerű keresési kifejezéseket is!