A PR-cikkek keresőoptimalizálásban jelentett fogalmáról már olvashattak korábban weboldalunkon. A PR cikk ugyanis ebben az esetben nem a hagyományos kifejezést takarja, hanem olyan prémium minőségű tartalmat, ami napjainkban a linképítés egyik, ha nem a leghatékonyabb módszere.
Ez úgy valósul meg, hogy a linkeket olyan szövegkörnyezetben tálaljuk, ami az adott témában releváns, és plusz értéket tartalmaz az olvasó számára. Ezzel két legyet üthetünk egy csapásra: egyrészt a jó minőségű tartalom előnyeit is magával hozza, úgy hogy többek közt a megfelelő kulcsszavakat tartalmazza, ezzel is segítve a keresőben elért helyezést. Ez azért fontos, mert a beágyazott linkek csak akkor biztonságosak és hatékonyak, ha egy értékes honlapon jelennek meg, releváns környezetben. Egy profi szövegíró képes szem előtt tartani minden fontos szempontot: így az egyedi fogalmazást (amely nem ad helyet duplikációnak), a mértéktartó kulcsszóhasználatot, a választékosan olvasmányos, és egyben informatív szöveget. A Google ma már a hosszabb szövegekben elhelyezett linkeket részesíti előnyben, melyeknek ideális mennyisége egy vagy két link. Ezt egy 1600 karakter hosszúságú, jó minőségű szöveggel hatékonyan tudjuk elérni.
A PR-cikk valójában egy megfelelő és hatékony szövegbe csomagolt link, melyeket számos szempont szerint vizsgál a Google. Többek közt az alapján, hogy biztonságos, minőségi honlapról érkezik-e, az oldal rendelkezik-e az adott kulcsszó relevanciájával, hogy mennyire gondos a horgonyszöveg, s mennyi időn keresztül marad kinn a link egy nagyobb látogatottságú weboldalon.
Ma már több, nagy látogatottságú oldal vállalja PR-cikkek elhelyezését. Az általunk megrendelt és nagyforgalmú weboldalakon elhelyezett cikkek két hónapig kinn maradnak a főoldalon az archívumba lecsúszva pedig a továbbiakban is forgalmat generálnak, így egy hosszútávon is működő, rendkívül hatékony eszközről van szó.
A rosszul megírt szövegek azonban árthatnak is a weboldalnak, a gyenge oldalakon megjelent anyagok, kulcsszavakkal telezsúfolva valójában visszavethetik a hatékonyságot. A sablonmondatok, közhelyes szófordulatok használata többet árt, mint használ. Ezért fontos, hogy ha a PR cikk előnyeivel szeretnénk élni, bízzuk azt profi szakemberre, szövegíróra, aki megbízható tudással rendelkezik keresőoptimalizált szövegek írásához.