Néhány évvel ezelőtt óriási változás állt be a Google háza táján, ami egyenes arányban állt azzal, hogy 2010-től óriási robbanás történt a weboldalak "szaporodása" körül. Mindenki egy gombnyomásra ismerte fel, hogy "aki nincs jelen a weben, az nem is létezik". Nem történt ez másképp a magyar nyelvterületű keresőben sem.
Ennek a globális mértékű növekedésnek az lett az eredménye, hogy boldog-boldogtalan bármilyen módszert bevetett annak érdekében, hogy a konkurencia feje tetején is, de előre kerüljön a keresőbe. Ezzel együtt misztifikálva lettek a TOP pozíciók, mindenki a TOP1-2-3 helyezésre hajtott, s már-már a kérdés is úgy vetődött fel, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy ezeket a helyeket elérje a weboldal. Mindezt akár úgyis, hogy egyszeri munkával elkészített weboldal évekig porosodott a virtuális polcon, látogatókra várva.
Ennek vetett véget a Google a különféle algoritmusainak bevezetésével, mintegy rákényszerítve a webmestereket, weboldal tulajdonosokat, hogy még egy hobbi oldal is esetében is dolgozni kelljen az eredményért.
Így egy csapásra leáldozott a spam linkelésekkel előretolt, tartalom nélküli vagy másolt, átvett tartalommal előretörő weboldalak fényes csillaga, mondhatnánk enyhe képzavarral élve. Nem mellesleg az öntanuló keresőalgoritmusok fejlődése és bevezetése mindinkább életre hívta a felhasználói élmény előtérbe helyezését.
S, mivel az internet összességében még ma is szöveges műfaj, ezért közel egyértelmű volt, hogy a folyamatosan frissülő szöveges tartalom, a felhasználóknak szánt érdekes, hiteles és hasznos információk kerülnek rangsorolási előnybe, mint a felhasználói élmény egyik fokmérője.
Minél bővebb, hasznosabb és sűrűbben frissülő a weboldal, annál nagyobb az esélye, hogy a Google is jól minősíti fáradozásunkat, egyszerűen fogalmazva látogatót terel hozzánk a természetes keresésekből. Ezt a jelenséget ma már tartalommarketingként ismerjük, és egy sikeres, feltörekvő szakmává nőtte ki magát.
A működését természetesen nem vonhatjuk kétségbe, hisz statisztikák tömkelegét találjuk bizonyítékként, hogy csupán a tartalommarketing segítségével milyen fantasztikus látogatottságot lehet elérni.
Ám, valóban a content mindent visz? Semmi másra nincs szükség?
A content hívők gyakran abba a hibába esnek, hogy nyíltan elkezdik temetni a keresőoptimalizálást. Azzal csak-csak egyetértenek, hogy az on site SEO-ra szükség van, de egyéb SEO megoldásoktól már sokkal inkább rettegnek. Olyan meggyőződéssel elhangzott kijelentést is hallottam már, hogy a viszontlinket bünteti a Google. Ami így ebben a formában csak féligazság, mert a körültekintő és "fehérkalapos" keresőoptimalizálás csak és kifejezetten előnyére válik az oldalnak.
Miért nem lehet kihagyni a tartalommarketingből a keresőoptimalizálást?
Azért, mert a SEO kifejezetten azt segíti elő, hogyan lehet célirányosan ledobni a content-bombát, olyan kulcsszavakra, amivel nem csak látogatót, hanem a potenciális megrendelőt is behozhatjuk az oldalra.
Így ahhoz, hogy a content fején továbbra is tündököljön az a bizonyos virtuális korona, szükség van a keresőoptimalizálás nyújtotta előnyökre és lehetőségre, mert, amíg a keresőnek a linkkapcsolatok adják az alfáját és omegáját, addig bizony a keresőoptimalizálás előny és lehetőség is egyben.