Frédéric Dubut, a Bing spam elleni védelem csapatának feje, valamint Fili Wiese, egy korábbi Google munkatárs, aki a spam részlegen dolgozott együtt beszéltek az SMX Advanced konferencián a jelenleg fennálló problémákról, melyeket a spam okoz, továbbá, hogy milyen büntetésekre számíthat az, aki spam-el. Elsősorban a híreket szolgáltató oldalak érintettek ebben a témában.
Ahogy Dubut elmondta, az első védelmi vonal a Bing esetében keresőmotorban található, ugyanis amikor indexelés során spam-et érzékelnek, akkor azt megjelölik, majd eltávolítják a találatok közül, így a keresők nem fogják látni ezeket a rossz találatokat. Akik a szabályok szerint játszanak, azok előrébb kerülnek, akik pedig nem, azok hátrább a találati listán.
A Google egy kicsit másképp viszonyul a spam-hez, ugyanis manuálisan figyelmezteti a publikálókat és weboldaltulajdonosokat, hogy mi elfogadható a Google sztenderdek szerint és mi nem. A Google is korrigálja bizonyos mértékben a rossz keresési eredményeket, azonban az általános eljárásmód az oktatás, informálás, és kevésbé a nyers büntetés, mint a Bing-nél, azonban komolyabb esetekben a Google is komolyan a körmünkre tud csapni.
Sokan élnek abban a hitben, hogy egy algoritmusfrissítés alapjában véve is büntetés az oldalaknak. Ezek a frissítések és változások azonban nem arra hivatottak, hogy specifikus oldalakat hátrébb soroljanak, hanem, hogy minden esetben a legjobb találatokat mutassák a keresők számára. Csak az input (a weboldaltulajdonosok, és a SEO szerepe) és az output számít (Google, Bing).
A szakértők kitértek arra, hogy a Bing hogyan is működik. A Bing alapvetően azon gondolkodik, hogy mi tehetné a keresőket boldoggá, és ez alapján alakítja ki az útmutatókat és sztenderdeket. Számos „tréning szet”-et tesztel a Bing tényleges felhasználókon, majd megkérdezik őket, hogy elégedettek-e a találatokkal (habár kicsit fura módon).
Amikor spam-ről van szó, akkor a Bing inkább egy algoritmust preferálna a manuális beavatkozás helyett a spam oldalak kezelésére, de azért megnézi, hogy hogyan értékelik a felhasználók a kereséseket (klikkelésekkel), és, hogy az algoritmusok ténylegesen milyen oldalakat dobnak fele egy keresésre. A Bing csakis klikkelési adatokat használ, amikor értékeli, hogy mennyire teljesít egy algoritmus jól, és ezek alapján értékeli, hogy a felhasználók elégedettek vagy sem.
A probléma ott van, hogy a Bing-nek nem éppen könnyű megfelelni, mivel egy 42 oldalas dokumentumban találhatók az irányelvek, azonban ez nincs publikálva. Ezzel szemben a Google 166 oldalon át tárgyalja irányelveit, és bárki számára elérhető.
A Bing ráadásul be sem jelenti a frissítéseket, mert folyamatosan, akár hetente jönnek, a Google a nagyobbakat azért be szokta jelenteni. A Google és a Bing esetében is elérhetők webmester irányelvek, a szakértők ezekről részletesen beszélnek. Egy kiemelt példa a közreműködői oldalak (affiliate sites), melyeknek releváns tartalmat kell hozzáadnia a fő weboldalhoz. Ebben a Google és a Bing is hasonlóan vélekedik.
A büntetésekkel kapcsolatban: a Google büntetési rendszere igen fejlett és manuális módon egy aldomain-t, egy weboldal egy szekcióját, de akár egy teljes weboldalt is büntethet és visszasorolhat, ha valami nincs rendben. Ha spam-et észlel a Bing vagy a Google, akkor először jellemzően ártalmatlanítják a spam üzenetet. Következőleg visszasorolják az oldalt, végső esetben pedig a találatok közül teljesen is eltávolíthatják.
Amikor manuális úton büntetik weboldalunkat, akkor benyújthatunk egy felülvizsgálati kérvényt. A látható büntetés általában időhöz van kötve, és ezek kivárása nem szokott a legtöbb weboldalnál opció lenni. A büntetésnek mindig oka van, és a kiváltó okokat a kérvény előtt kell rendezni.
Ez állhat a teljes weboldal struktúra átalakításából, értelemszerűen a spam megszűntetéséből és sok másból is. Nem érdemes továbbá újra próbálkozni, ugyanis a Bing és a Google is tárolja a korábbi kihágásokat, és újabb kihágás esetén egyből súlyos büntetést kaphatunk.
A lényeg:
Manapság minden a bizalomról és a felhasználók elégedettségéről szól, és a keresőmotorok felé is ezt kell mutatni.
Az algoritmusfrissítésekkel érdemes tisztában lenni és alkalmazkodni.
A weboldalt mindig ellenőrizni kell, hogy tisztában legyünk, helyes-e az, amit az indexeléskor a keresők felé küldünk.
Ne alkalmazzunk spam-et és egyéb tiltott dolgokat, hogy új felhasználókat szerezzünk. Használjunk elfogadott SEO technikákat, hogy weboldalunk találati arányait javítsuk.