101 kérdés és válasz a SEO-ról!

A nagy Google tisztogatás! Karácsony szóra nem jelennek meg hirdetések!

2019. december 03. - SEO101.hu

Nem tudom feltűnt-e az internet nagyebtűs népének, hogy a „christmas = karácsony” szóra keresve egész érdekes shoping hirdetések jelentek meg a találati listán néhány nappal ezelőttig, majd hirtelen eltűntek.

Néhány napon belül bizonyossá is vált, hogy a pontos egyezéses lekérdezésre egyáltalán nem jelennek meg Google Ads hirdetések a találati listán.

google-ads-christmas.jpg

Miért érdekes mindez?

Tovább

SEO célú tartalom írás vagy SEO szövegírás?

Az igazi fogalombéli különbség az angol verzió hallatán mond talán a legtöbbet még a passzív nyelvtudással rendelkezőknek is, miszerint: SEO content writing vagy SEO copywriting? Nem mindegy ugyanis, hogy tartalom írásról vagy szövegírásról van szó! A valóságban vagy összemossuk a kettőt, vagy nem ismerjük fel a különbséget.

De van-e különbség egyáltalán? Naná, hogy van! Gondoljunk bele, a különbség ordító! Nagyon nem mindegy ugyanis, hogy a hülye okoskodik, vagy az okos hülyéskedik, Gizikének sem mindegy, hogy elesik vagy megesik!

Mivel nem csak a tízmillió (költői túlzással élve) football, - baleset, - vagy bármilyen, épp aktuális történés szakértői vagyunk, hanem lassan elmondható, hogy minden sarokban szövegíró terem, és a címben felvetődő kérdés sokszor napirendre kerül a szűkebb-tágabb SEO közösségekben is.

top-view-of-busy-adult-woman-preparing-her-work-m8nakpg.jpg

Sok esetben maguk a szövegírók sem tudják megfogalmazni pontosan, mi a kettő között a különbség, így féligazságokat tényként kommunikálnak, ebből pedig arányosan következik, hogy teljes zavar él a fejekben a teljes webes szövegírás, webes kommunikáció különböző „műfajairól”, mert igenis, ebben a speciális kommunikációs térben, amit internetnek nevezünk, többféle formában írunk.

Tovább

Idén 31 millió amerikai intelligens hangszóró segítségével vásárol

Igazából számunkra teljesen érdektelen hír lenne, hogy az amerikaiak éppen milyen „okosfejlesztésre” röppentek rá, amit nagyüzemben kezdenek el használni.

Azonban semmiképp sem árt egy kicsit képben lennünk, hol tart 2019-ben a hang alapú keresés, hisz már tavaly novemberben megírtuk, milyen trendek dominálnak idén.

Ezek között pedig előkelő helyen szerepelt a hang alapú keresés (voice search), mint slágertrend. Várható volt, hogy a voice search maga után vonja a voice shopping (hang alapú vásárlás) lehetőségét is.

Bár nem érte el azt a szintet, sem az erre kifejlesztett eszközökön, sem pedig az okostelefonokon történő hangkeresések mennyisége, amit előre jósoltak, a fejlődés mégis látványos. Tény az is, hogy a hang alapú keresésre még nincs megfelelő analitikai vagy viselkedési adat, így ezek nem alkalmasak extrapolációra.

speaker-and-smartphone-on-wood-background-px4hs3u.jpg

Tovább

A Google és a Bing együtt küzdenek a web spam ellen

Frédéric Dubut, a Bing spam elleni védelem csapatának feje, valamint Fili Wiese, egy korábbi Google munkatárs, aki a spam részlegen dolgozott együtt beszéltek az SMX Advanced konferencián a jelenleg fennálló problémákról, melyeket a spam okoz, továbbá, hogy milyen büntetésekre számíthat az, aki spam-el. Elsősorban a híreket szolgáltató oldalak érintettek ebben a témában.

Ahogy Dubut elmondta, az első védelmi vonal a Bing esetében keresőmotorban található, ugyanis amikor indexelés során spam-et érzékelnek, akkor azt megjelölik, majd eltávolítják a találatok közül, így a keresők nem fogják látni ezeket a rossz találatokat. Akik a szabályok szerint játszanak, azok előrébb kerülnek, akik pedig nem, azok hátrább a találati listán.

5182163418_544c6830ff_o.gif

A Google egy kicsit másképp viszonyul a spam-hez, ugyanis manuálisan figyelmezteti a publikálókat és weboldaltulajdonosokat, hogy mi elfogadható a Google sztenderdek szerint és mi nem. A Google is korrigálja bizonyos mértékben a rossz keresési eredményeket, azonban az általános eljárásmód az oktatás, informálás, és kevésbé a nyers büntetés, mint a Bing-nél, azonban komolyabb esetekben a Google is komolyan a körmünkre tud csapni.

Tovább

A Google automatikusan törli az előzményeket

Egy május eleji konferencián bejelentették a Google agytrösztjei, hogy a Google által készített keresőfajtákban a felhasználók beállíthatják, hogy 3 vagy 18 hónaponta törölje a böngésző az előzményeket.

A mottó a „set it and forget it” volt, avagy „állítsuk be és felejtsük el”, és a lényege, hogy a felhasználóknak ne kelljen manuálisan mindig elnavigálni a Google beállításokba és ott törölni az előzményeket.

Először is lépjünk be a Google fiókunkba, majd navigáljunk a Tevékenységvezérlők szekcióba (Activity Controls). Kattintsunk a törlés automatikusan (Choose to delete automatically) gombra, majd válasszuk ki, hogy 3 havonta vagy 18 havonta akarjuk, hogy a Google törölje az előzményeinket.

search-tool-pkau3qw_1.jpg

Néhány platformon még nem elérhető ez a funkció, így egyesek még nem biztos, hogy látják az automatikus törlés opcióját a beállításokban.

Tovább

Hogyan változtatta meg az MI a kibervilágot?

1956 nyarán 10 tudós és matematikus gyűlt össze a New Hampshire-ben található Dartmouth College-ban, hogy agyaljanak egy kicsit egy új koncepción, melyet John McCarthy professzor mesterséges intelligencia névvel illetett.

Az eredeti felvetés szerint McCarthy csoportja azt akarta "felfedezni", hogy be tudnak-e programozni számítógépeket arra, hogy azok használjanak bizonyos nyelveket és emberek problémáit megoldják, míg idővel saját magukat is fejlesztik a tanultak alapján.

people-in-a-technology-cyber-space-meeting-pn2arvg.jpg

Természetesen mindezt nem sikerült a találkozón egyből elérni, pár évnek el kellett telnie, mire az MI tudománya elnyerte mai formáját. 60 évvel később a kognitív tudomány kutatói, adatelemzők, UX tervezők és számtalan egyéb szakterületen dolgozók veszik ki a részüket a mesterséges intelligencia fejlesztéséből.

Tovább

A Google minden előtt?

Tudom, nem szép dolog Kölcsey mondatát kiforgatni és ebből a szentségtelen kibertérből táplálkozó rajongók elé vetni, de egész biztos vagyok benne, hogy a március 15-ei események megtalálásához is a Google nevű óriás szellemet idéztétek meg.

Észrevettük, mennyire függővé váltunk a Google keresőtől? A legtöbb ember számára az internet=Google, sok esetben olyan szolgáltatások mögött is a Google-t találjuk, amire nem is gondolnánk első körben, mikor igénybe vesszük. Nem utolsó sorban önként adjuk át neki személyes adatainkat, az egész életünket.

Ugyanakkor az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem csak függők vagyunk tőle, hanem rá is vagyunk szorulva, mert „mindent IS tud, mint Chuck Norris.”

shopping-internet-digital-connection-networking-p8lfrr6.jpg

Elgondolkodtál már azon, hogy vajon, van-e olyan alternatívája a Google-nek, ami kiválthatná? És, ha van, miért nincs?

Tovább

3+1 érv, hogy használj videós tartalmat weboldaladon!

A videó az egyik legjobb médium az ember számára, ha információátadásról van szó, ugyanis a vizuálisan prezentált információt könnyebben és hatékonyabban dolgozzuk fel, mint az írottat. 

Tudtad, hogy a globális online aktivitás körülbelül 1/3 részét videók nézése teszi ki?

A videók legnagyobb előnye azonban sokak szerint a SEO mozaikszó három betűjében rejlik. De vajon miért?

Egy nemrég közzétett tanulmány szerint az online tevékenységek 93%-a továbbra is egy keresőmotor segítségével kezdődik. Érdekünk tehát, hogy találati pozíciónkat javítsuk, ha saját weboldalunk van! De miért lehet hasznos a videók használata manapság SEO szempontból?

vlogger-girl-and-new-video-p36mgbh.jpg

Tovább

Így kerestek ti a Google szerint: avagy toplistás öngyilkos sztárok és Kevin

A Google minden évben elkészíti a top kereséseket, amiből be lehet határolni, hogy a globális világot mi érdekli adott évben, és természetesen ugyanezt országokra, témákra lebontva is meglehet nézni.

Ebből akár adott évre egy izgalmas korrajz is kirajzolódhat, hogy milyen események, benyomások veszik rá az embereket, hogy a Google-ban tömegesen rákeressenek témákra, szavakra, kifejezésekre.

gprogram.jpg

Tovább

Hogyan működnek a Youtube algoritmusai?

Több, mint egymilliárd felhasználóval és milliárd órányi videóval, csodának tűnik, hogy a Youtube minden nap fel tudja dobni számunkra a releváns videókat.

De vajon hogy csinálja a Youtube mindezt? Tagadhatatlan, hogy ezernyi ember munkája van benne!

Az igazság azonban az, hogy a részleteket a belsősökön kívül senki nem tudja. Bizonyos részig még maga a Youtube cég sem, algoritmusok alapján a Youtube megjegyzi, hogy milyen típusú videókat nézünk, és releváns videókat dob fel nekünk a későbbiekben. Érdekes módon azt is figyeli, hogy mit nem nézünk meg a javaslatok közül, így a későbbiekben az ilyen típusú videókat nem fogja felajánlani. A Google természetesen nem fogja elmondani, hogy mindez hogyan működik, hiszen bizonyos emberek kihasználnák az információt. De akkor mi az a kevés, amit tudunk?

youtube-crowd-uproar-protest-ss-19201920-800x450.jpg

Tovább