101 kérdés és válasz a SEO-ról!

A Google és a Bing együtt küzdenek a web spam ellen

2019. június 11. - SEO101.hu

Frédéric Dubut, a Bing spam elleni védelem csapatának feje, valamint Fili Wiese, egy korábbi Google munkatárs, aki a spam részlegen dolgozott együtt beszéltek az SMX Advanced konferencián a jelenleg fennálló problémákról, melyeket a spam okoz, továbbá, hogy milyen büntetésekre számíthat az, aki spam-el. Elsősorban a híreket szolgáltató oldalak érintettek ebben a témában.

Ahogy Dubut elmondta, az első védelmi vonal a Bing esetében keresőmotorban található, ugyanis amikor indexelés során spam-et érzékelnek, akkor azt megjelölik, majd eltávolítják a találatok közül, így a keresők nem fogják látni ezeket a rossz találatokat. Akik a szabályok szerint játszanak, azok előrébb kerülnek, akik pedig nem, azok hátrább a találati listán.

5182163418_544c6830ff_o.gif

A Google egy kicsit másképp viszonyul a spam-hez, ugyanis manuálisan figyelmezteti a publikálókat és weboldaltulajdonosokat, hogy mi elfogadható a Google sztenderdek szerint és mi nem. A Google is korrigálja bizonyos mértékben a rossz keresési eredményeket, azonban az általános eljárásmód az oktatás, informálás, és kevésbé a nyers büntetés, mint a Bing-nél, azonban komolyabb esetekben a Google is komolyan a körmünkre tud csapni.

Tovább

A Google automatikusan törli az előzményeket

Egy május eleji konferencián bejelentették a Google agytrösztjei, hogy a Google által készített keresőfajtákban a felhasználók beállíthatják, hogy 3 vagy 18 hónaponta törölje a böngésző az előzményeket.

A mottó a „set it and forget it” volt, avagy „állítsuk be és felejtsük el”, és a lényege, hogy a felhasználóknak ne kelljen manuálisan mindig elnavigálni a Google beállításokba és ott törölni az előzményeket.

Először is lépjünk be a Google fiókunkba, majd navigáljunk a Tevékenységvezérlők szekcióba (Activity Controls). Kattintsunk a törlés automatikusan (Choose to delete automatically) gombra, majd válasszuk ki, hogy 3 havonta vagy 18 havonta akarjuk, hogy a Google törölje az előzményeinket.

search-tool-pkau3qw_1.jpg

Néhány platformon még nem elérhető ez a funkció, így egyesek még nem biztos, hogy látják az automatikus törlés opcióját a beállításokban.

Tovább

Hogyan változtatta meg az MI a kibervilágot?

1956 nyarán 10 tudós és matematikus gyűlt össze a New Hampshire-ben található Dartmouth College-ban, hogy agyaljanak egy kicsit egy új koncepción, melyet John McCarthy professzor mesterséges intelligencia névvel illetett.

Az eredeti felvetés szerint McCarthy csoportja azt akarta "felfedezni", hogy be tudnak-e programozni számítógépeket arra, hogy azok használjanak bizonyos nyelveket és emberek problémáit megoldják, míg idővel saját magukat is fejlesztik a tanultak alapján.

people-in-a-technology-cyber-space-meeting-pn2arvg.jpg

Természetesen mindezt nem sikerült a találkozón egyből elérni, pár évnek el kellett telnie, mire az MI tudománya elnyerte mai formáját. 60 évvel később a kognitív tudomány kutatói, adatelemzők, UX tervezők és számtalan egyéb szakterületen dolgozók veszik ki a részüket a mesterséges intelligencia fejlesztéséből.

Tovább

A Google minden előtt?

Tudom, nem szép dolog Kölcsey mondatát kiforgatni és ebből a szentségtelen kibertérből táplálkozó rajongók elé vetni, de egész biztos vagyok benne, hogy a március 15-ei események megtalálásához is a Google nevű óriás szellemet idéztétek meg.

Észrevettük, mennyire függővé váltunk a Google keresőtől? A legtöbb ember számára az internet=Google, sok esetben olyan szolgáltatások mögött is a Google-t találjuk, amire nem is gondolnánk első körben, mikor igénybe vesszük. Nem utolsó sorban önként adjuk át neki személyes adatainkat, az egész életünket.

Ugyanakkor az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem csak függők vagyunk tőle, hanem rá is vagyunk szorulva, mert „mindent IS tud, mint Chuck Norris.”

shopping-internet-digital-connection-networking-p8lfrr6.jpg

Elgondolkodtál már azon, hogy vajon, van-e olyan alternatívája a Google-nek, ami kiválthatná? És, ha van, miért nincs?

Tovább

3+1 érv, hogy használj videós tartalmat weboldaladon!

A videó az egyik legjobb médium az ember számára, ha információátadásról van szó, ugyanis a vizuálisan prezentált információt könnyebben és hatékonyabban dolgozzuk fel, mint az írottat. 

Tudtad, hogy a globális online aktivitás körülbelül 1/3 részét videók nézése teszi ki?

A videók legnagyobb előnye azonban sokak szerint a SEO mozaikszó három betűjében rejlik. De vajon miért?

Egy nemrég közzétett tanulmány szerint az online tevékenységek 93%-a továbbra is egy keresőmotor segítségével kezdődik. Érdekünk tehát, hogy találati pozíciónkat javítsuk, ha saját weboldalunk van! De miért lehet hasznos a videók használata manapság SEO szempontból?

vlogger-girl-and-new-video-p36mgbh.jpg

Tovább

Így kerestek ti a Google szerint: avagy toplistás öngyilkos sztárok és Kevin

A Google minden évben elkészíti a top kereséseket, amiből be lehet határolni, hogy a globális világot mi érdekli adott évben, és természetesen ugyanezt országokra, témákra lebontva is meglehet nézni.

Ebből akár adott évre egy izgalmas korrajz is kirajzolódhat, hogy milyen események, benyomások veszik rá az embereket, hogy a Google-ban tömegesen rákeressenek témákra, szavakra, kifejezésekre.

gprogram.jpg

Tovább

Hogyan működnek a Youtube algoritmusai?

Több, mint egymilliárd felhasználóval és milliárd órányi videóval, csodának tűnik, hogy a Youtube minden nap fel tudja dobni számunkra a releváns videókat.

De vajon hogy csinálja a Youtube mindezt? Tagadhatatlan, hogy ezernyi ember munkája van benne!

Az igazság azonban az, hogy a részleteket a belsősökön kívül senki nem tudja. Bizonyos részig még maga a Youtube cég sem, algoritmusok alapján a Youtube megjegyzi, hogy milyen típusú videókat nézünk, és releváns videókat dob fel nekünk a későbbiekben. Érdekes módon azt is figyeli, hogy mit nem nézünk meg a javaslatok közül, így a későbbiekben az ilyen típusú videókat nem fogja felajánlani. A Google természetesen nem fogja elmondani, hogy mindez hogyan működik, hiszen bizonyos emberek kihasználnák az információt. De akkor mi az a kevés, amit tudunk?

youtube-crowd-uproar-protest-ss-19201920-800x450.jpg

Tovább

6+1 SEO trend, ami 2019-ben dominálni fog

Ezek között találunk olyanokat is, amelyek ismerősek lehetnek, és már 2018-ban is folyamatosan terítéken voltak, de van közte olyan trend is, amire még magyar nyelvterületen sokat kell várni, hogy aktuális legyen, ám, ha belegondolunk, akkor van benne ráció.

Vegyük sorba, milyen domináns területei lesznek a SEO-nak 2019-ben:

  1. Hang alapú keresés (Voice Search)

Szakértők egyharmada szerint a hang alapú keresés lesz a 2019-es év sláger trendje, és 2020-ra a keresések 50%-át hangalapú keresési technológiával fogjuk végrehajtani.

Ebben még van is logika, hisz egyszerű, gyors, kevesebb erőfeszítést igényel.

Mi ezzel a probléma?

voice-search-statistics.jpg

Ezt a típusú keresést jelenleg egy nagyon szűk korosztály, pontosan a 18-29 évesek használják, ami egyáltalán nem meglepő, hisz ők azok, akik fogékonyak az új technológia adta lehetőségekre. Nyilván a trend elterjedésével idősebb korosztályok is kénytelenek lesznek csatlakozni, ahogy a technológiai feltételek „kényszerítő” hatással lesznek.

Tovább

Your Money or Your Life weboldalak

Az a szép a keresőoptimalizálásban, hogy folyamatosan új dolgokat hoz elő, amelyek a legtöbb esetben tapasztalati úton alakulnak ki, vagy épp a Google újításai szoktatják hozzá, mind a felhasználókat, mind a weboldal tulajdonosokat, vagy SEO szakembereket egy-egy újdonság elfogadására, használatára.

Joggal háboroghat az, aki most lépett erre a fantasztikus útra, hogy ismét egy mozaikszót kell megtanulni, mégpedig a YMYL-t, azaz Your Money or Your Life. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a fogalom nem újkeletű, de a magyar internetező, weboldal tulajdonos, felhasználó intenzíven leginkább csak pár hónapja találkozhatott vele.

 

ymyl-pages-ranking-google.jpg

Tovább

Hogyan gondolkodik a Google?

Fölösleges tagadnod, hogy weboldal tulajdonosként folyamatosan azt az egészséges trükköt keresed, amellyel könnyedén a keresési lista elejére tornázhatnád oldalad. Ezért aztán hajlamosak vagyunk még a SEO faktorokban is rést keresni, hogy épp mi legyünk azok, akik feltaláljuk a „spanyol viaszt.” :-)

El kell szomorítanom mindenkit, hogy nem létezik ez a trükk!

A Google szeptember 4-én töltötte 20. életévét, és ma 2019-re a fejlesztések közel arra a szintre jutottak, hogy úgy tudja értelmezni, analizálni és logikailag összekapcsolni a keresési eredményeket, mintha egy „humán gondolkodási rendszer” tenné mindezt.

Ezért is igyekszik úgy viselkedni, hogy minél inkább kiszolgálja a felhasználók igényeit, megismerje azok keresési szokásait, és az emberi érték/értékelés/hasznosság alapján állítsa össze a keresési eredményeket. Neked!

Tovább