101 kérdés és válasz a SEO-ról!

6+1 SEO trend, ami 2019-ben dominálni fog

2018. november 20. - SEO101.hu

Ezek között találunk olyanokat is, amelyek ismerősek lehetnek, és már 2018-ban is folyamatosan terítéken voltak, de van közte olyan trend is, amire még magyar nyelvterületen sokat kell várni, hogy aktuális legyen, ám, ha belegondolunk, akkor van benne ráció.

Vegyük sorba, milyen domináns területei lesznek a SEO-nak 2019-ben:

  1. Hang alapú keresés (Voice Search)

Szakértők egyharmada szerint a hang alapú keresés lesz a 2019-es év sláger trendje, és 2020-ra a keresések 50%-át hangalapú keresési technológiával fogjuk végrehajtani.

Ebben még van is logika, hisz egyszerű, gyors, kevesebb erőfeszítést igényel.

Mi ezzel a probléma?

voice-search-statistics.jpg

Ezt a típusú keresést jelenleg egy nagyon szűk korosztály, pontosan a 18-29 évesek használják, ami egyáltalán nem meglepő, hisz ők azok, akik fogékonyak az új technológia adta lehetőségekre. Nyilván a trend elterjedésével idősebb korosztályok is kénytelenek lesznek csatlakozni, ahogy a technológiai feltételek „kényszerítő” hatással lesznek.

Hogyan befolyásolja mindez a keresőoptimalizálást?

Érdekes kérdés, mert a szavak kiejtése és írásmódja még olykor magyar nyelvterületen is más, nem beszélve az angolról vagy bármelyik másik nyelvről. A hang alapú keresések valószínűleg inkább az adott felhasználó szűk, specifikus problémájára ad majd megfelelő választ, és leginkább long tail kulcsszavakra keresnek ezzel a módszerrel. Ilyen alapon viszont nagyon át kell gondolnunk weboldalunk szerkezeti és tartalmi felépítését, hogy pontosan vissza tudjuk adni a keresőmotornak azt, amit a felhasználók keresnek. Mert ebben az esetben a Google már csak implicit módon közvetít a látogató felé. Valószínűsíthetően ebben a szegmensben a társalgási kulcsszavak játszanak majd komoly szerepet az optimalizálásban.

Minden esetre kíváncsian tekintünk a 2019-es évre, mert ez valóban egy új korszak nyitánya!

  1. Mobil keresés (mobile search)

A mobil keresés lassan 2 éve színpadon szerepel, a Google már rég bejelentette ennek a típusú keresésnek az elsődlegességét, ami idén márciusban meg is valósult. Mindez azt jelentette, hogy a keresőóriás úgy döntött, a feltérképezési és indexelési módszereit a korábbiakhoz képest jócskán megváltoztatja és a mobil élményre összpontosít. Ez a lépés egyáltalán nem meglepő, hisz a mobileszközökről való internetezés a legnépszerűbb.

mobile-search.jpg

Júliusban pedig a Google megerősítette, hogy a webhely gyorsasága hozzá lett adva a mobil keresési rangsor tényezőihez, ha belegondolunk mindez logikus, hisz a mobilról internetező felhasználó mozgásban van, gyors válaszra van szüksége, így a lassú weboldalak ebben a rangsorban mindenképp hátra sorolódnak.

Mivel a mobileszközök használata még mindig folyamatosan felívelőben van, így a mobil keresés optimalizálása 2019-ben is vezető trend lesz!

  1. MI – Mesterséges Intelligencia (Artificial Intelligence)

Hasonlóan nem új keletű dolog, hogy a Google MI-t használ a hatalmas mennyiségű adat válogatásához és rangsorolásához. Hajlamosak vagyunk viszont erről úgy nyilatkozni, mintha ez valami jövőbeni áru lenne, holott, már itt van, aktívan részt vesz a keresési lekérdezésekben.

A MI feladata sokrétű, nem csak felismeri és szankcionálja esetenként a black hat SEO módszereket, hanem folyamatosan méri a weboldalak tartalmának minőségét, érzelmi, értelmi összefüggéseket keres, ezáltal saját magát fejleszti, tanul.

rankbrain.jpg

Gyakorlatilag az MI-t találjuk a hangalapú keresési technológia mögött, valamint a vizuális megjelenés értelmezése mögött (képek és videók indexelése, rangsorolása, felismerése), mindezt azért, hogy a behatárolt keresésekre is hasznos, releváns eredményt adjon a felhasználónak.

  1. Videós tartalmak optimalizálása

A vizuális tartalmat is hasonlóan lehet optimalizálni, sőt, amennyiben videót használunk SEO célokra, azzal megnöveljük, hogy a látogató a weboldalon még több időt töltsön el. A problémamegoldó videós tartalmak pedig akár a rangsorolásban is pozitív hatással lehetnek a weboldalra.

youtubeandvimeo.jpg

A megfelelően SEO-zott videós tartalmak az új látogatókból visszatérő felhasználót, vagy akár ügyfelet, vásárlót is konvertálhatnak.

2019-ben a Youtube és Vimeo keresőoptimalizálása továbbra is kiemelt szerepet fog kapni a látogatószerzésben.

  1. Felhasználói élmény (User Experience)

Ismét egy olyan területe a SEO-nak, ami nem újdonság. A Google kifejezetten előtérbe helyezte, hogy a webhelyek a látogatók számára valós és hasznos információt szolgáltassanak, és ezt az információt önszántukból megosszák egymással.

ux.jpg

A felhasználói élmény nagyon sokrétű, és várhatóan 2019-ben erősebb befolyással lesz a keresésekre, ezért fontos, hogy a látogató a lehető leghamarabb hozzájusson a megfelelő tartalomhoz. Valljuk be, mindannyian a gyors információszerzés hívei vagyunk, és könnyedén szeretnénk a tartalmat fogyasztani, a lehető legkevesebb kattintással, ehhez viszont tudnunk kell weboldal tulajdonosként a tartalmat egyszerűsíteni.

Gyakran a fordított hibába esnek a weboldal tulajdonosok, a nehézkes, átláthatatlan szövegezéssel, weboldal felépítéssel. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a mobil index az elsődleges, és a rangsorolásnál ehhez méri a Google az oldal értékét.

  1. Honlap teljesítménye (Website Performance)

Fentebb említettem, hogy a weboldal sebessége is rangsorolási tényező, ami kéz a kézben jár a mobil keresés elsődlegességével, ezzel kapcsolatban júliusban érkezett egy algoritmusfrissítés is.

performance.jpg

Az átlagos látogató kb. 2 másodpercet vár, hogy betöltődjön a weboldal és hozzájusson a kért információhoz, ha ez nem történik meg, akkor továbblép, és más webhelyen próbálkozik. Ha a Google olyan minőségű információt és tartalmat kíván nyújtani, ami hozzájárul az UX maximalizálásához, akkor ésszerű kérés, hogy weboldalunk feleljen meg ennek a technikai elvárásnak.

Ezen még jócskán kell dolgozni a legtöbb webhelynek 2019-ben is, fejleszteni, tesztelni, hogy a honlap teljesítménye, sebessége a látogatóknak is kedvező legyen.

  1. Virtuális valóság és kiterjesztett valóság (VR és AR)

Ez egy viszonylag fejlődésben lévő újdonság, de ma már rengeteg szolgáltatás alkalmazza a magyar piacon is, tény, hogy 2019-ben ennek robbanásszerű elterjedése várható, és a videós tartalmak egy kifinomultabb, izgalmasabb szintje lesz.

640px-mixed_reality_scale.png

Nem beszélve arról, hogy a felhasználói élményt is jócskán maximalizálja majd, a SEO-ban pedig a VR és AR technológia egy újabb kihívást jelent majd a szakembereknek.

Izgalmas 2019-es évnek nézünk elébe a SEO területein is! Tarts velünk, ha úgy érzed, érdekel a téma, vagy neked is van weboldalad, amit folyamatosan fejleszteni szeretnél!

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr614382766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Berelhetoreklamfelulet 2018.11.21. 13:47:31

2020-ra a keresések 50%-át hangalapú keresési technológiával fogjuk végrehajtani.
Kamu, nem fogjuk.

MI – Mesterséges Intelligencia (Artificial Intelligence)
Szenzációhajhászát, semmi intelligencia nincs benne.

Virtuális valóság és kiterjesztett valóság (VR és AR)
Jah... az elmúlt 4-5 évben is minden évben ugyan ezt mondják... ma gyakorlatilag halott az egész...

tl.dr: clikbait cikk, 0 tartalommal, divatosan hangzó, tartalom nélküli címszavak vannak megemlítve egymás után. Nyugodtan figyelmen kívül hagyható.