101 kérdés és válasz a SEO-ról!

Your Money or Your Life weboldalak

2018. október 29. - SEO101.hu

Az a szép a keresőoptimalizálásban, hogy folyamatosan új dolgokat hoz elő, amelyek a legtöbb esetben tapasztalati úton alakulnak ki, vagy épp a Google újításai szoktatják hozzá, mind a felhasználókat, mind a weboldal tulajdonosokat, vagy SEO szakembereket egy-egy újdonság elfogadására, használatára.

Joggal háboroghat az, aki most lépett erre a fantasztikus útra, hogy ismét egy mozaikszót kell megtanulni, mégpedig a YMYL-t, azaz Your Money or Your Life. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a fogalom nem újkeletű, de a magyar internetező, weboldal tulajdonos, felhasználó intenzíven leginkább csak pár hónapja találkozhatott vele.

 

ymyl-pages-ranking-google.jpg

És vannak azok, akik az YMYL weboldalakat kipécéző, nemrég lefutott algoritmus negatív hatását a bőrükön, pontosabban a bevételükön is megérezhették a magyar piacon is.

De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk, milyen weboldalakat sorol a Google a „pénzt vagy életet” kategóriába?

A hivatalos meghatározás az, hogy minden olyan oldal, aminek a tartalma befolyással lehet a látogatók/felhasználók egészségére, boldogságára, biztonságára vagy anyagi stabilitására, az YMYL weboldalnak számít. Ezt a Google a minőségi irányelveiben szigorúan le is írja, hogy pontosan milyen típusú weboldalak számítanak ide.

Nagyon fontos, hogy nem minden weboldal YMYL kategóriás, például az örökbefogadással vagy autósbiztonsági információkkal foglalkozó weboldal már nem számít annak, ahogy nem minden hír – vagy médiaoldal, DE minden webáruház vagy a pénzintézetek weboldalai már YMYL oldalak.

Ezekkel a weboldalakkal szemben a Google-nak magas minőségi elvárásai vannak, ugyanis a kategória besorolásba eső, de alacsony minőségű weboldalak károsan befolyásolhatják a felhasználók egészségét, akár boldogságát, biztonságát vagy anyagi stabilitását.

Augusztus elsején startolt a Google Medic Update névre keresztelt algoritmus, amiről hamar kiderült, hogy az YMYL weboldalakat vette célba a globális weben, bár ezt a Google hivatalosan nem erősítette meg, de a hírekből mai napig szemezhetünk, hogy kényszerítette térdre az egészség - és wellness ipart, de érintette az üzleti szférát és az e-kereskedelmet is.

google-medic-update-august-2018-1.jpg

Magyar piacon pedig kiugróan nagy negatív eredményt mutat a fogászati iparág, ahol némely szereplő az organikus forgalmának, akár felét vagy több mint felét is elveszítette.

Könnyen lehet, hogy tartalma miatt a saját weboldaladra is „pénzt vagy életet” típusú oldalként tekint a Google?

Ha a válasz igen, akkor elsősorban érdemes az alábbi pontokon végig menni, mert ne felejtsük el, hogy mindig van mit javítani a Google minőségi megfelelés érdekében! Még akkor is, ha egy algoritmus jelenleg nem érintette oldalunkat:

  1. Milyen gyakran frissíted a weboldalad? Van-e olyan elavult cikk, amit valószínűleg nem rangsorol a kereső, ha igen, akkor érdemes azokat frissíteni, aktualizálni, emellett más platformokról is megtekinteni az oldalt, hogy a tartalom megfelelő vizuális és olvashatósági élményt ad.
  2. Létezik-e "Kapcsolat" oldal, űrlap, kapcsolati adatok helyesek-e? Bárki, akinek kérdése van, a lehető legkönnyebben tudjon kapcsolatba lépni veled. A „Kapcsolat” oldal legyen elérhető láblécből és fejlécből egyaránt.
  3. Van-e bármi olyan tartalom, ami megtévesztő lehet? Erre biztosan nehéz weboldal tulajdonosként és saját témád szakértőjeként válaszolni, de itt érdemes elsősorban arra gondolni, hogy csak és kizárólag releváns szavakra van-e optimalizálva a tartalom?
  4. Hiteles-e a tartalom? Itt weboldal tulajdonosként vagy a weboldal tartalmáért felelős személyként át kell menni a pult másik oldalára és látogató szemmel, tudatosan olvasni a tartalmat. Vajon a látogató bízik a tartalmam hitelességében, továbbadja másnak is, megosztja, interakcióba lép az oldallal?

A Google a YMYL oldalakra vonatkozó nehezebb szabályait az E-A-T mozaikszóval írhatjuk le, vagyis:

  • Expertise – Szakértelem – a cikk szerzője a témában szakértő-e?
  • Authority – Szakmai tekintély – a szerző elismert-e a témában?
  • Trustworthiness – Szavahihetőség – mennyire pontos az információ a weboldalon?

Tehát azt is mondhatjuk, hogy a Google szemében pozitív elbírálású YMYL oldal = E-A-T, mint legfontosabb szabály követése, hogy minél több SEO-s mozaikszóval gazdagodjunk a cikk végére…

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr5714330165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.