101 kérdés és válasz a SEO-ról!

Az Adsense esete a Google öntanuló algoritmusával

2018. február 24. - SEO101.hu

Ha meghalljuk azt a szót, hogy Google Adsense, akkor az egyszerű internetes tartalomfogyasztó is tudja, hogy a Google saját hirdetésközvetítő szolgáltatásával van dolga.

Az Adsense 2003. június 18-án indult hódító útjára, reklámfelületek értékesítése volt az elsődleges célja. A szolgáltatás önmagában zseniális, a weboldal tulajdonosok egy egyszerű regisztráció után engedélyezik a mindenható Google-nek, hogy reklámokat helyezzen el oldalukon, amiért kattintás alapon fizet.

google_adsense.jpg

A megjelenített reklámok összefüggésben állnak a weboldal szöveges tartalmával, így valamennyire mindig releváns a megcélzott közönség. Az, hogy hol jelenjen meg oldalon belül a reklám, ezt a weboldal tulajdonos bizonyos szabályok mentén határozhatta meg.

Ahogy a Google algoritmusa fejlődött, ezzel párhuzamosan az Adsense is folyamatosan finomította a megjelenéseket, a célzásokat, ezzel segítve nem titkoltan önmaga bevételét, hogy a másik oldalon minél többet költsenek a cégek (a Google Adwordsben), és segítve az Adsense rendszerébe bekapcsolódókat még több bevételhez jutni.

Most viszont érdekes helyzet állt elő, a mindinkább erőre kapó és a keresésekben aktívan részt vevő mesterséges intelligencia, illetve a gépi tanulás eszközei egyrészt igen kedvező perspektívát mutatnak a tartalomszolgáltató weboldalaknak a magasabb bevétel elérésében, míg másik oldalról egy igen vegyes érzelmű fogadtatás övezte a lépést, hogy már az Adsense-ben is teret kap a gépi tanulás és az MI.

app_sphere_adsense.png

Elértük azt a szintet, hogy az Adsense rendszerébe belépők már nem kell semmit tegyenek a regisztráción és a kód elhelyezésen túl, mert az új algoritmus meghatározza hol és milyen típusú hirdetéseket jelenít meg a magasabb bevétel érdekében.

Ezzel az automatizmussal gyakorlatilag a tartalommal operáló weboldal tulajdonosok válláról veszi le a terhet a kereső, optimalizálva mind a bevételt, mind pedig a felhasználói élményt. Nem kérdés, hogy ezzel egy teljesen új üzleti ablakot nyit mindazok számára, akik az online térből szeretnének bevételt szerezni és mindehhez az Adsense-t tartják a legideálisabbnak.

Magyarországon is népszerű az Adsense, nem ritkák a kiterjedt blog vagy weboldal hálózatok, amelyek erre a bevételi forrásra épülnek, de azt is meg kell jegyezzük, hogy mindez csak akkor működik, ha elérünk egy bizonyos mennyiségű látogatottságot. Ami viszont nagyon sok munkával jár, és a jelenlegi Google irányelv szerint emellett minőségi tartalmat is kell nyújtani és biztosítani, hogy a felhasználói élmény maximális legyen.

google-name-analytics1-ss-1920-800x565.jpg

Tény, hogy a Google Adsense-nél jobb hirdetés megjelenítő rendszer jelenleg nincs a piacon, így nem csoda, ha a világon több millióan erre építkeznek, ha hasonló jellegű bevételt szeretnének.

És ezt is jó, ha tudjuk, hogy vannak, akik igazán nagy összeget tesznek zsebre, a rankred.com szedte össze azt a 15 embert, akik világszinten havonta a legmagasabb bevételt realizálják weboldalukkal. A skála igen széles, 5 ezer dollártól 2 millióig terjed.

Ha még esetleg nem kaptál kedvet az Adsense-hez, akkor itt az idő! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr2113693956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lyzX · http://kirandulo.blog.hu 2018.02.27. 15:45:13

Hoppá, ezt a blogot eddig nem ismertem, de gyorsan bekövetem. :)
Szóval AdSense: igen, egyre profibb, de azért a legutóbbi automatizált hirdetés-elhelyezés szerintem (honlaptól függően...) már kicsit tolakodó is lehet. Figyelni kell rá, mennyit enged belőle kihelyezni az ember.