101 kérdés és válasz a SEO-ról!

5+1 meghatározó SEO tényező 2017-ből!

2017. december 19. - SEO101.hu

Év vége közeledtével divattá válik, hogy a létező összes témában megírják a szakértők, hogy mi várható a következő évben, milyen trendeket, újításokat, tippeket kell figyelembe venni.

Fordítsuk meg egy kicsit a sorrendet, és mi nézzük meg inkább azt, hogy milyen trendek, hatások, újítások uralták a keresőoptimalizálást a 2017-es évben. Ha Önnek van weboldala, legyen az hobbi, vagy céges oldal, folytasson akár tudatos SEO tevékenységet vagy bízza magát a kereső hullámaira, az idei évi Google újítások és hatások bizony nem kerülték el!

services-seo.jpg

Valamiért a Google év végére időzített több olyan újítást is, aminek a hatása még a jövő titka egyelőre, de igazából ettől is nevezhetjük izgalmasnak a keresőoptimalizálás témáját, mert itt semmi sem állandó!

De ne rohanjunk ennyire előre, vegyük sorra az idei év fontosabb keresőoptimalizálást befolyásoló tényezőit, természetesen a teljesség igénye nélkül:

1. Mobil first-index – tavaly novemberben jelentette be a Google, hogy a mobil index elsődlegessége az asztali számítógépeken is hamarosan érvényes lesz, és kiemelten támogatja azokat a weboldalakat, amelyek mobiloptimalizált webhellyel, mobilközpontú szolgáltatásokkal, mint például a gyorsított mobil oldalak (AMP) rendelkeznek. Míg idén október végén hivatalosan is elismerte, hogy a tesztelésnél jóval többről van szó, és néhány oldal esetében már él a mobil indexelés.

Azzal nyilván tisztában lehetünk, hogy a Google olvasatában a néhány oldal, az akár több milliót is jelenthet.

Mondhatjuk, hogy ez az egyik legizgalmasabb váltás a Google részéről (ha feltételezzük, hogy az algoritmus frissítésekhez már lassan hozzászokik az egyszeri weboldal tulajdonos).

A log file-ból mindenki ellenőrizheti, hogy saját weboldalán megtörtént-e már a mobil indexre váltás. Az ellenőrzésre a Google ez alábbi módszert javasolja. Katt.

2. Folyamatos algoritmus változások – lassan megszokjuk, hogy a kereső algoritmus változásait, módosításait, frissítéseit ma már nem feltétlen jelentik be előre. Februárban észlelhettünk egy frissítést, ami a magyar nyelvterületre is kihatással volt leginkább a helyezéseknél éreztette hatását, és inkább tartalmi átindexelést hozott, majd márciusban a Google meg is nevezte a frissítést: Fred néven.

Szerencsére egyik sem igényelt komoly stratégiai változtatásokat, és az azóta megjelenő frissítések is minimálisan invazívek, fokozatosan bontakoznak ki, bár ügyfelek körében hajlamosak riadalmat kelteni. Ellenben tény, hogy ezzel a jövőben együtt kell élni!

google-algorithm-update.png

Legutóbb december 12-13-a körül volt ismételten algoritmus frissítés, ami a hazai weboldalaknál is tetten érhető volt, helyezésváltozást előidézve. Nem hivatalosan a Makkabeusok elnevezést kapta. A bibliai eredetű névválasztás egyáltalán nem véletlen!

3. Kulcsszókutatás fejlődése – a tartalommarketing átértékelődése is figyelemreméltó volt ebben az évben. A látens szemantikus indexelés (LSI) előretörésével a kulcsszókutatás is teljesen új irányt igényel.

Felértékelődik a tartalom kontextusának megtartása, hogy ne konkrét kulcsszó-kombinációk használata legyen az elsődleges, hanem a tartalom egésze legyen érthető a Google tartalmi minőségi algoritmusa számára, ami egyben azt is jelenti, hogy a tartalom kifejezetten a látogatónak szól, egy természetes, társalgási stílusban.

Nyilván mindez a jövőben még jobban ki fog kristályosodni a Google részéről is, lévén, hogy a szemantikus index algoritmusa is folyamatosan „tanul”, mindenkinek ismerős lehet már a RankBrain.

rankbrainslide.jpeg

4. Hamis hírek elleni harc – a tartalomgyártás hevében egyre-másra jelentek meg a hamis híreket (fake news) megjelenítő weboldalak, amelyek a tavalyi év végére olyan méretet öltöttek, hogy maga a Google is komoly szankciókat vezetett be idén ezek ellen a weboldalak ellen. A Project Owl-ról mi is írtunk.

5. Meta leírások hossza – gyakorlatilag 2009 óta érintetlenek a meta beállítások a kereső részéről. Míg nem idén november végétől szinte egyik napról a másikra közel 300 karakterre bővítette a megjelenített meta leírásokat az addigi 130-140 karakter helyett.

Ezzel pedig egy új lehetőséget adott a weboldal tulajdonosoknak, hogy a látogató már a találati listát böngészve eldönthesse kattint-e vagy sem?

6. Google dominancia – annak ellenére, hogy léteznek alternatív keresők, mint például a Bing a DuckDuckGo, vagy az olyan médiaplatformok, mint a Facebook, Twitter, Instagramm, amelyek milliószámra szívják fel a hirdetőket, a Google vezető szerepe a piacon továbbra is megkérdőjelezhetetlen.

Így egyáltalán nem csoda, ha – legalábbis a magyar piacon – a weboldalak közel 100%-át a Google-re optimalizáljuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr1213512055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.