101 kérdés és válasz a SEO-ról!

Ez az 5+1 trend uralja majd a SEO-t 2017-ben!

2016. december 21. - SEO101.hu

A SEO egy olyan összetett játék, ami folyamatosan arról szól, hogyan előzhetnénk meg versenytársainkat, és számíthatnánk ki épp milyen lépésre készül a Google.

Ha tetszik, ha nem, akinek weboldala van, annak kutyakötelessége tisztában lenni a kereső működésével, és annak követelményei szerint beállítani a SEO stratégiát és a tartalmat, különben a versenytársak ledarálják. Ezt a lépést nem lehet megspórolni! Mindez alapjáraton is sok munkával jár, mivel a SEO ipar folyamatosan mozgásban van, ám külföldi SEO guruk előrejelzései szerint a 2017-es évet eddig ismeretlen trendek uralják majd.

Kijelenthetjük, hogy 2017 a SEO éve lesz!

Erre 5+1 feltörekvő trend utal, igyekezzünk hát hasznosítani!

  1. AMP - Accelerated Mobile Pages

Múltkori posztunkban részletesen írtunk arról, hogy 2017-től a mobil indexelési sorrend lesz az elsődleges. Az AMP pedig nem más, mint a weboldal egy tömör, gyors változata, amit a Google saját szerverein tárol el. Így, ha egy mobil eszközről indítanak keresést egy weboldal felé, akkor az egyenesen Googlecash-ből töltődik be, drasztikusan csökkentve ezzel a betöltési sebességet (akár négyszer gyorsabb lehet a weboldal, és nyolcszor kevesebb adatot kell betöltenie).

amp.jpg

Az AMP meglétéről a webmestereknek kell gondoskodni, amit ajánlatos minél hamarabb megtenni, mivel a weboldal sebessége nem csak a pozícióra van jó hatással, hanem a látogatók, ügyfelek is értékelni fogják.

  1. Tartalom – de milyen tartalom?

Amikor tartalomról esik szó, akkor kétféle tendenciát látunk, és mi is a bő (2-3000 karakteres) tartalmat részesítjük előnyben, míg angol nyelvterületen nem ritkák a 300-500+ szavas írások sem.

Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy manapság az emberek már nem olvasnak el egy hatalmas terjedelmű írást, még akkor sem, ha egyébként érdekli őket a téma. Ez a jelenség pedig a jövőre nézve egyre inkább elhatalmasodik, így egy lehetséges megoldás az az éledező trend, ami „dense content”néven született, ami tulajdonképpen nem más, mint a mondanivaló lehető legkisebb terjedelmű tartalomba sűrítése, és csak a legfontosabb információkat közöljük látogatóinkkal, mindenféle fölösleges rizsa nélkül.

dense_content.jpg

Egy másik trend pedig azt mutatja, hogy az olvasók a hosszabb tartalom terén inkább a történeteket részesítik előnyben, de egyéb esetben már nem szánnak időt a hosszadalmas olvasásra.

Természetesen ezzel nem azt mondjuk, hogy az eddig bevált látogatott oldalon vagy blogon hirtelen át kell állni, és nem terjedelmes cikket írni, hanem csak a cikk kivonatát, de hosszú távon ez akár pozitív hatással is lehet, a webszemét mindenképp csökkenne.

  1. Google RankBrain

A Google RankBrain 2015. október 26-án megnyitotta a lehetőséget az algoritmus gépi tanulása előtt, a mesterséges intelligencia immár testközelbe került. Az eddig ismert algoritmussal (Panda, Pingvin) nem keverendő RankBrain segít feldolgozni a keresési eredményeket, és tanulási folyamata révén tökéletesíti a találati listákat, hogy azok minél precízebben lefedjék a felhasználók céljait, és megtanulja a keresési szokásokat.

rankbrain.jpg

A RankBrain annyira fontos a keresőnek, hogy a keresési lista összeállításában a harmadik legfontosabb szempont.

A RankBrain elindítása óta nem észleltük az önálló algoritmus frissítését, ám ez a jövőre nézve egész biztosan elkerülhetetlen. Főleg, mivel a gépi tanulásban óriási lehetőség van, gondoljunk a folyamatosan növekvő adatok értelmezésére, vagy a marketing lehetséges automatizálására. Így szinte biztos, hogy hallunk 2017-ben a RankBrain-ről!

  1. Személyes márkaépítés (personal branding)

Általában a személyes márkaépítés a SEO-ban szinte sosem kerül szóba, a weboldal tulajdonosok alacsony százaléka aknázza ki ezt a lehetőséget. Holott a személyes márka, személyes üzenet az ügyfelek felé, ami megalapozza a felhasználók bizalmát.

personalbranding.jpg

Ha pedig a felhasználók bizalmat szavaznak egy weboldalnak, azt a Google is szeretni fogja! Ha a Gogole szeret egy weboldalt, azt leginkább pozícióval tudja jutalmazni a természetes találati listán.

Tehát 2017-ben a SEO stratégiák között mindenképp kapjon helyet a personal branding!

  1. UEO – User Experience Optimization – Felhasználói élmény optimalizálása

A felhasználói élmény mindig is fontos volt, de újabban tudjuk, hogy a Google a megfelelően optimalizált weboldalakat még előnyben is részesíti.

Ám mindez 2017-ben még nagyobb hangsúlyt kap, különösen mivel a mobil indexelésre helyeződik át a hangsúly, az AMP-al villámgyors weboldalakat építhetünk, ha ehhez párosul egy kiegyensúlyozottan keresőoptimalizált oldal, akkor összességében a Google előnyeit is élvezhetjük, mert az UEO-nak eleget tettünk.

ueo.jpg

Figyelem! Mint a SEO bármelyik szegmensében, itt sem dőlhetünk hátra, ne felejtsük el, hogy az emberi tényező és ízlés igen szövevényes, mindig lesz mit finomítani a felhasználói élményen.

+1 Digitális személyi asszisztensek

Gondoljunk az olyan eszközökre, mint a Siri vagy a Cortana, amelyek létezése sokak életét egyszerűbbé tette. Ugyan a magyar nyelvterületen ezeknek az eszközöknek még van mit fejlődniük, de az kétségtelen, hogy a jövőben a verbális lekérdezések még nagyobb hangsúlyt kapnak.

cortana.jpg

Így nem zárhatjuk ki, hogy ez a fejlett keresési és lekérdezési módszer egy új típusú rangsorolás előtt is megnyitja az utat, akár már 2017-ben, ami közvetlenül hatással lesz a keresőoptimalizálásra is.

Kétségünk sem lehet felőle, hogy izgalmas évnek, éveknek nézünk elébe a SEO piacon, és ez csak a jéghegy csúcsa, ezen felül, mint tudjuk csak a változás az, ami állandó.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr4712064741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.