101 kérdés és válasz a SEO-ról!

5 tipp, hogyan optimalizáld weboldalad mobil verzióját

2016. november 25. - SEO101.hu

Kezdjük egy örökérvényű körmondattal: ha nem vagy fent az interneten, nem is létezel, ám, ha nincs weboldaladnak mobil verziója, akkor a megváltozott Google indexelési szabályoknak sem felelsz meg a jövőben, ezáltal az asztali verziójú weboldalad is hátrányba kerül, de hiába van mobil verziód (responsive design), ha az nincs megfelelően optimalizálva.

November elején hivatalosan is bejelentették, hogy a jövőben a mobil index lesz az elsődleges. Természetesen, amíg mindezt realizálja a Google fejlesztőcsapata, addig el fog telni pár hónap, ám nem lehet elég korán felkészülni a nagy változásra. Ugyanis ennek globális hatása lesz, minden nyelvterületen bevezetik.

Bár a magyar nyelvterület eltörpül globális viszonylatban, nem szabad elfelejtenünk, hogy akár multi cég, akár KKV tulajdonban legyen egy weboldal, a mobil eszközökről érkező nem csak látogatók, hanem konkrét vásárlók, ügyfelek száma egyre csak növekszik.

mobil-vasarlas.jpg

A Nielsen Holding Rt. márciusban 63 országban végzett kutatásai egyértelműen mutatják, hogy a mobil eszközök használata teljes mértékben átalakítja a globális kereskedelmet. A felmérésben résztvevő magyarok 49%-a tervez vásárolni mobil applikációval, de ennél is sokat mondóbb szám, hogy minden harmadik magyar ember már mobileszközön hasonlítja össze a különböző webáruházak, vagy bármilyen szolgáltatást nyújtó weboldalak árait.

Képzeljük el, ez a szám mekkora kiugrást mutat egy olyan napon, amikor javában tombol a "fekete péntek", vagy egy olyan időszak, mint a karácsony előtti 1 hónap!

Tehát, ha eddig nem tettük meg, most már nagyon is sürgető ezt az 5 optimalizálási lépést ellenőrizni és javítani:

  1. Sebesség

A weboldal megfelelő sebessége az asztali verziónál is rangsorolási szempont, a mobil oldalaknál még nagyobb hangsúlyt kell erre fektetni. Az e-kereskedelmben 2 másodperc a maximális küszöb egy webáruház betöltésénél, a Google szemében a cél a fél másodperc elérése.

mobil-sebesseg.jpg

Hogyan növelhetjük a sebességet?

            - optimalizáljuk a képeket - a nagy képek lassítják a betöltődést.

            - csökkentsük a kód méretét - minden fölösleges karaktert mellőzni kell a forráskódból.

            - használjuk ki a cache előnyeit - a böngésző cache segítségével a látogató számítógépén tárolt forrás fájlok később gyorsabb elérést biztosítanak.

            - csökkentsük az átirányításokat - a túl sok átirányítás lassítja az oldal betöltését.

  1. CSS, JavaScript vagy képek blokkolása

Korábban hasznosnak bizonyult, ha ezeket az elemeket a mobil verzión blokkoltuk, ez ma már kifejezetten káros. A piacon lévő okostelefonokban és táblagépekben sok esetben komolyabb erőforrás ketyeg, mint egy asztali számítógépben, így már egyáltalán nem indokolt a képeket és egyéb elemeket letiltani, sőt, SEO szempontból kifejezetten káros.

  1. Mobil verzió

Bármennyire is meglepőnek tűnik, de ahhoz, hogy a mobil verzió indexelése tökéletes legyen, szükséges maga a mobil verzió megléte is, ha ez nincs, akkor az asztali verziót indexeli a Google a mobil találati listához is.

mobil-ujj-design.jpeg

Ám a mobil verziónál is kiemelten fontos figyelni néhány technikai elemre:

- ne használjunk flasht - ennél már sokkal optimálisabb a Java és a HTML5 elemek használata.

- ne használjunk pop-up-ot - míg asztali verzión teljesen jól konvertál, addig a mobileszközökön kifejezetten hátrányosak a felugró ablakok, magasabb visszafordulási arányt generálnak.

- "ujj-barát" design - ne felejtsük el, hogy a látogatók ebben a verzióban nem egérrel, hanem az ujjúkkal navigálnak, így fontos, hogy a design is ehhez igazodjon.

  1. On-page (oldalon belüli) optimalizálás

Ahogy az asztali verzió esetében, úgy a mobil verziónál is fontos az oldalon belüli optimalizáltság, ez azt jelenti többek között, hogy a mobileszközökön jóval tömörebb, lényegre törőbb szövegezéssel tudjuk megfogni a látogatót.

mobil-onpage.jpg

Egyrészt jobban megérti a felhasználó, másrészt az oldal is gyorsabbá válik. Mindez maga után vonja a rangsorban weboldalunk javulását és növeli az átkattintási arányt.

  1. Helyi optimalizálás (local optimization)

A Google nagy hangsúlyt fektet a lokális keresési algoritmus fejlesztésére, főként azért, mert azok, akik helyben keresnek, jóval nagyobb hajlandóságot mutatnak a cselekvésre. A mobileszközön indított keresések közel 34%-a realizálódik úgy, hogy a felhasználó bemegy a boltba vagy meg is rendeli az adott terméket. És, bár ezek a számok nem magyar vonatkozásúak, el kell ismernünk, hogy a mobil verzió ilyen téren való optimalizálásával sokat nyerhetnek a helyi vállalkozók.

mobil-localseo.jpg

Érdemes az alábbi elemeket előtérbe helyezni az előnyösebb mobil láthatóság jegyében:

Város és az állam a cím

Város és az állam a H1 címsor

Város és az állam az URL

Város és az állam az alt tag

Város és az állam a meta leírás

Vállalkozás neve, telefon és cím

Nincs miért megvárni az utolsó pillanatot, amikor már élesben fut az új indexelési módszer, mert már most jótékony hatása van a találati listára nézve a megfelelő mobil verzió optimalizálásának.

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr3311997816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FikkFakk 2016.11.26. 21:17:17

Ezt a cikket forditottatok valahonnan?

A "realizal" helyett nem lehetne mondjuk "megvalosit"?

SEO101.hu · http://seo101.blog.hu/ 2016.11.26. 21:57:45

@FikkFakk: Ha csak ennyi hibát találtál benne, az ránk nézve mindenképp pozitív! :)