A blogolás – akár személyes, akár tematikus jellegű – manapság az önkifejezés legegyszerűbb és legsokoldalúbb formája, a magánjellegű tartalmak létrehozása mellett pedig már fontos szerepe van a kereskedelemben és az üzleti életben is. Nézzük át röviden és tömören, hogyan érhet el blogod minél több emberhez!
Mondanunk sem kell, hogy az elsődleges szempont a tartalom minősége: a legfontosabb, hogy érdekes, aktuális, színes anyagokat hozz létre. Igen ám, de sajnos nagyon gyakori, hogy hiába rendelkezik egy blog igényes és értékes tartalmakkal, nem ér el lényeges látogatottságot és eredményeket, lényegében észrevétlen marad. Hogyan lehet ezen változatni?
Korábban már írtunk a címadásról, így csak röviden említjük meg: a blog bejegyzéseinek igyekezzünk minél rövidebb és hatásosabb címet adni, de arra mindig ügyeljünk, hogy szerepeljen benne a cikk szempontjából lényeges információ! Ez a figyelemfelkeltés miatt is hasznosabb lehet, de még hasznosabb SEO-szempontból.
Használjunk alcímeket! Így könnyebben olvashatóbbá, tagoltabbá tehetjük írásainkat, és ami még fontosabb: a kellően informatív, lehetőleg minél több kulcsszavat tartalmazó alcímek segítségével a keresőbotok is optimálisabb eredménnyel zárhatják oldalunk feltérképezését, így jobb helyhez juthatunk a találati listákban.
Rövidítsük az URL-eket! Vagyis a blogbejegyzéseknek azokat a címeit, amelyek a webcímben szerepelnek, tehát a blogposztok elérését biztosítják. (Például: www.valami.hu/a-blogolas-es-a-seo). Ellenkező esetben, ha túl hosszúak, a Google algoritmusai spamoldalakként regisztrálhatják őket.
Végezzünk kulcsszókutatást, használjuk a legkedvezőbb kulcsszavakat! Erről szintén külön cikkben írtunk, összefoglalva ez annyit tesz, hogy a témához és a leírtakhoz legszorosabban köthető, leggyakrabban előforduló szavakat és kifejezéseket szerepeltessük minél többször (de ne túl sokszor, hiszen akkor ugyancsak abba a hibába eshetünk, hogy az algoritmus ezeket spamnek vagy duplikációnak fogja fel). Ha lehet, tegyük ezt „stratégiai pontokon” (cím, lead, alcím).
Ezek az elsődleges tippek ahhoz, hogyan vonzhatunk be még több látogatót a blogunkra – ha a felsoroltakra odafigyelünk, máris jobb helyzetbe kerülhetünk. Persze a lényegesen jobb eredményekért nem árt elmélyedni ezekben a szempontokban!